اگر خبرهای دنیای فناوری را دنبال کرده باشید، حتماً اطلاع دارید که تابستان گذشته سرویس دراپ‌باکس مورد حمله هکرها قرار گرفته و بخشی از اطلاعات کاربران آن به سرقت رفت.

حالا، پس از چند ماه، کاربران دراپ‌باکس از ارسال هرزنامه (Spam) به ایمیل‌آدرس‌های خود شکایت می‌کنند. مسئولان Dropbox عقیده دارند این مسأله، ممکن است ناشی از حمله پیشین هکرها به سرورهای این شرکت باشد.
به نظر می‌رسد دراپ‌باکس همچنان در حال کلنجار رفتن با مشکلات ناشی از حمله جولای (تیرماه) گذشته هکرها به این شرکت است.در ۲۴ ساعت گذشته، کاربران این سرویس، در انجمن‌های وب‌سایت دراپ‌باکس، از دریافت هرزنامه‌هایی سخن گفته‌اند که به ایمیل‌آدرس آن‌ها، که تنها در اختیار این سرویس بوده است ارسال می‌شوند.دنیل بی. یکی از کاربران دراپ‌باکس این‌گونه نوشته است:از بیستم فوریه (دوم اسفند)، در ایمیل‌آدرسی که به طور اختصاصی برای دراپ‌باکس ایجاد کرده بودم، هرزنامه دریافت می‌کنم.یکی دیگر از کاربران به نام ریچارد نیز از مشکل مشابهی شکایت می‌کند:من یک ایمیل اختصاصی برای حساب‌کاربری دراپ‌باکس خود دارم. از روز دوشنبه، به این ایمیل‌آدرس، هرزنامه فرستاده می‌شود.تابستان گذ‌شته، نام‌کاربری و کلمه عبور تعدادی از کاربران دراپ‌باکس، توسط هکرها به سرقت رفت. هکر‌ها از طریق یک نرم‌افزار واسطه (Third Party) و دسترسی به نام‌کاربری و کلمه عبور، موفق به سرقت اطلاعات کاربران شده بودند. پس از این حمله، صدها نفر از کاربران دراپ‌باکس، از دریافت هرزنامه در ایمیل‌هایشان خبر داده بودند.پس از آن، دراپ‌باکس برای جلوگیری از تکرار مجدد این نوع حمله‌ها، امکانات امنیتی بیشتری را به سرویس خود اضافه کرده و آن‌ها را به صورت Option، در اختیار کاربران قرار داده است. تأیید هویت دو مرحله‌ای، مکانیزم شناسایی فعالیت‌های مشکوک و تغییر کلمه‌عبور حساب‌کاربری بخشی از این امکانات امنیتی جدید محسوب می‌شوند.سخنگوی شرکت دراپ‌باکس درباره مشکلات ارسال هرزنامه می‌گوید:ما به صورت جدی در حال پیگیری مسأله ارسال هرزنامه‌ها هستیم. در جولای سال [میلادی] گذشته هم گزارش‌هایی از دریافت هرزنامه به دست ما رسیده بود. در حال حاضر دلایلی مبنی بر وقوع حمله جدید در دست نداریم. اما با وجود موج جدید حمله به شرکت‌های فناوری در روزهای اخیر، برای مقابله با حمله‌های احتمالی آمادگی داریم. می‌توانیم به شما اطمینان بدهیم که به صورت جدی در حال پیگیری این مسأله هستیم و تحقیقات خود فوراً آغاز نموده‌ایم.با وجود اینکه به نظر می‌رسد این مشکل، ناشی از حمله تابستان هکرها باشد اما در مجموع تاکنون تنها ۵۸ پست توسط ۳۷ کاربر در این زمینه منتشر شده در حالیکه در تیرماه سال گذشته این تعداد، صدها نفر می‌رسید.دراپ‌باکس اعلام کرده تحقیقات خود را در این زمینه ادامه داده و در چند روز آینده به نتیجه نهایی خواهد رسید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *