xUntitled 1.jpg.pagespeed.ic.p-6iEtU5hw

xUntitled 1.jpg.pagespeed.ic.p-6iEtU5hwتمایل انسان به خلاصی از دست سیم های متعددی که دنیای او را زشت کرده اند باعث شده نسبت به هر گونه پیشرفت در زمینه فناوری های بی سیم با دید مثبت نگاه شود. تقریباً همه شرکت های بزرگ فناوری در تلاشند به نحوی زودتر و بهتر از رقبا به این هدف برسند و محصولات خود را بی سیم عرضه کنند.

در این میان شارژ بی سیم از جمله مواردی است که از ویژگی های یک فناوریِ بی سیم فقط به اسم، بسنده کرده و در بهترین نمونه های آن هم شما ناگزیرید گجت خود را برای شارژ شدن روی سطحی بگذارید و جا به جا نکنید، تنها چیزی که هست دیگر سیمی در کار نیست.

 

اگر نارنجی را دنبال کرده باشید حکماً می دانید که شرکت های بزرگ در دو اتحاد A4WP به رهبری کوالکام و سامسونگ و WPC که استاندارد شارژ بی سیم Qi متعلق به آن است گرد آمده اند.

مدتی پیش خبردار شدیم شرکت کوالکام با حفظ سمت در اتحاد A4WP با گروه رقیب هم دست داده و می خواهد از مواهب هر دو به طور موازی استفاده کند تا پیروز میدان شود. حالا از سئول، پایتخت کرده جنوبی، خبر می رسد که سامسونگ تصمیم گرفته خودش آستین ها را بالا بزند و دست به کار تکمیل فناوری شارژ بی سیم شود تا آن را برای نیمه دوم سال ۲۰۱۴ آماده نصب روی گجت هایش کند.

گفته می شود که این شرکت در حال کار روی حالت تشدید مغناطیسی است. فناوری های موجود از القای مغناطیسی استفاده می کنند که آنها را نیازمند به قرارگیری دستگاه روی پدِ شارژ کننده می کند؛ در صورتی که با بهره گیری از تشدید مغناطیسی می توان در محدوده مشخصی، همزمان با شارژ شدن، دستگاه را حرکت داد، مکالمه داشت و پیام ارسال کرد.

سامسونگ برای رسیدن به هدف خود با یک شرکت نیوزلندی به نام PowerbyProxi در حال همکاری است و در این شرکت ۴ میلیون دلار هم سرمایه گذاری کرده.

گرچه دور نمای فناوری شارژ بی سیم مثبت است ولی به نظر نمی رسد در این فرصت کم سامسونگ بتواند چنین پیشرفت بزرگی را رقم بزند. نظر شما چیست؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *