فایرفاکس رابط کاربری کاملاً جدیدی به خود می‌بیند

فایرفاکس رابط کاربری کاملاً جدیدی به خود می‌بینداگر همه چیز خوب پیش برود، در آینده نزدیک شاهد انتشار فایرفاکسی خواهیم بود که از نظر ظاهری کاملاً با نسخه کنونی متفاوت است.

موزیلا اعلام کرده که بیلدهای نایتلی فایرفاکس «استرالیس» با تم جدید و تغییرات بسیار دیگر در رابط کاربری، از دیروز دوشنبه در معرض آزمایش قرار گرفته است.

 

استرالیس پروژه‌ای است با هدف ساختن رابط کاربری سریع و ساده برای فایرفاکس که هم طراحی جدید، هم تنظیمات بیش‌تر و هم یک منوی کاملاً جدید را به مرورگر اضافه می‌کند.
بنا به اعلام موزیلا، بیلد نایتلی فایرفاکس از دیروز با رابط کاربری استرالیس منتشر شده و بیلدهای نایتلی نسخه 29 نیز در ماه دسامبر این رابط را اضافه خواهند کرد. این پروژه قرار است در آینده نزدیک با «موزیلای مرکزی» ترکیب شود؛ البته این تصمیم به بازخورد کاربران نیز بستگی دارد. موزیلا پس از ارزیابی بیلدهای نایتلی تصمیم می‌گیرد که آیا این رابط کاربری جدید را در نسخه نهایی 29 بگنجاند یا نه. این نسخه اواسط ماه مارس سال آینده (اواخر اسفند) منتشر خواهد شد.
پروژه استرالیس قرار است به طور جداگانه منتشر شود؛ اما «موزیلای مرکزی» همچنان بدون این رابط آپدیت خواهد شد تا اگر تصمیم موزیلا به حذف استرالیس شد، کار کم‌تری برای آماده‌سازی پروژه اصلی لازم باشد.

موزیلا اخیراً در پلتفرم‌های مختلف نظیر ویندوز، رابط مدرن ویندوز 8 و اندروید ویژگی‌های بسیاری را به مرورگر خود اضافه کرده و بخش‌های زیادی از رابط کاربری را تغییر داده است. استرالیس هم قرار است به یک شکل شدن رابط کاربری فایرفاکس در همه سیستم‌عامل‌ها کمک کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *