فراتر از ماشین های بدون راننده، اتومبیل رانی با قدرت ذهن

فراتر از ماشین های بدون راننده، اتومبیل رانی با قدرت ذهنبه لطف پیشرفت های خارق العاده علمی و سنسورهای EEG ، اکنون دیگر کنترل اشیاء با قدرت ذهن کم کم پا را فراتر از داستان های علمی- تخیلی گذارده و در حال تبدیل به یکی از واقعیات روزمره است. تا کنون مطالب زیادی درباره کنترل ذهنی بازوهای مصنوعی ، ربات های پرنده  و موارد اینچنین خوانده اید.

 

و حالا آلیجو برنال، یکی از فارغ التحصیلان آکادمی طراحی Eindhoven پروژه مشابهی را در زمینه کنترل با ذهن در پی گرفته است که این بار به شما اجازه رانندگی با یک ماشین اسباب بازی را می دهد. و برای این کار تنها لازم است کاربر یک هدست EEG ساخت شرکت NeuroSky را بپوشد.

اگرچه تصور یک ماشین کنترل از راه دور که با نیروی ذهن در سطح صافی به حرکت در می آید، سرگرمی جذابی است، اما آقای برنال آن را برای سرگرمی و بازی طراحی نکرده. بلکه هدف اصلی وی بهبود توانایی های تمرکزی است. به خصوص در کسانی که از اختلالات عدم توانایی تمرکز رنج می برند. در حقیقت هنگامی که کاربران بر حرکت ماشین متمرکز می شوند، شدت نور اتومبیل نمایان کننده فعالیت های سیستم عصبی آنها است.

برنال می گوید: «هر میزان که شما تلاش کنید روی ماشین متمرکز شوید، میزان شدت نور اتومبیل، نشان دهنده سطح تمرکزی است که شما به آن دست یافته اید. هنگامی که بتوانید به حداکثر تمرکز دست یافته و برای ۷ ثانیه آن را حفظ کنید، ماشین شروع به حرکت می کند. این پروژه به کاربران کمک می کند تا برای تمرکز عمیق تر و طولانی تر تمرین کنند و مغزشان را آماده نمایند. افراد می توانند با سعی و کوشش ذهن خودشان را توانمند سازند و برای این کار نیازی به درمان های دارویی و روش های پزشکی نیست.»

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *