2big-Thunderbolt

2big-Thunderboltشرکت Lacie به طور خاص در زمینه تولید حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات خارجی فعالیت می‌کند،‌ اعلام کرد که نخستین هارددیسک خارجی جهان با ظرفیت ۵ ترابایت را تولید کرده است.
رقابت برای ساخت نخستین هارددیسک خارجی ۵ ترابایتی جهان از مدت‌ها قبل آغاز شد و شرکت Seagate از بزرگترین رقبایی بود که فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام داد.

اما این هارددیسک جدید که با نامهارددیسک اکسترنالشناخته می‌شود، در مدل‌های مختلف و با نام‌های ۲big Thunderbolt و d2 Thunderbolt هم به دست کاربران می‌رسد. برای این محصول جدید همچنین مدل‌های ۲big Quadra و d2 Quadra هم ساخته شده است.
شرکت Lacie برای ساخت این محصول از ۵ لایه سیستم RAID استفاده کرده است و در صورت نیاز، امکان ذخیره اطلاعات تا ۲۵ ترابایت را نیز برای کاربران فراهم می‌کند.
این شرکت همچنین ادعا کرده است که هارددیسک جدید آن با سرعت ۷۲۰۰ دور در ثانیه فعالیت می کند و در شرایط معمولی سرعت انتقال اطلاعات به آن به ۷۸۵ مگابایت در ثانیه هم می‌رسد.
باتوجه به اینکه تمایل کاربران به تماشای تصاویر ۴ هزار پیکسلی افزایش یافته است، این هارددیسک خارجی با سرعت بالا می‌تواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد.
بررسی کارشناسان حاکی از آن است که کاربر روی یک هارددیسک ۵ ترابایتی می‌تواند ۸۲ هزار عکس با کیفیت ۱۸ مگاپیکسلی و با فرمت RAW را ذخیره کند.
این محصول در حجم ۵ ترابایت و مبتنی بر سیستم ورودی USB 3.0 با قیمت ۲۶۹ پوند فروخته می‌شود و قیمت آن برای مدل ۲۵ ترابایتی تا ۸۱۹ پوند هم افزایش میابد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *