نسل جدید هاردهای وسترن دیجیتال

نسل جدید هاردهای وسترن دیجیتالکمپانی وسترن دیجیتال موفق به ساخت هارد دیسک‌هایی شده که هم ظرفیت بیش‌تر و هم مصرف برق کم‌تری نسبت به هاردهای معمولی دارند.

 

در حالی که قیمت هارد درایوها رو به کاهش است، هیچ‌کس خلاقیت زیادی هم در جهت پیشرفت این قطعات رایانه‌ای به کار نمی‌برد. به علاوه، با توجه به افزایش استفاده از حافظه‌های SSD ممکن است خیلی افراد حافظه‌های HDD را یک فناوری مرده بدانند. اگرچه این نظر ممکن است تا حدی صحت داشته باشد؛ اما کمپانی‌هایی که به ذخیره حجم بالایی از اطلاعات نیاز دارند، هرگز این‌گونه فکر نمی‌کنند.

این‌جا است که هاردهای نسل جدید وسترن دیجیتال وارد صحنه می‌شوند. این کمپانی امروز اعلام کرد که نوعی جدید از حافظه‌های HDD را ساخته که به دلیل استفاده از هلیوم در آن‌ها هم حجم بالاتر، هم مصرف انرژی کم‌تر و هم عمر مفید طولانی‌تری دارند.

باید به این نکته توجه داشت که هارد درایوها متشکل از صفحه‌هایی هستند که در هر دقیقه هزاران و حتی ده‌ها هزار بار می‌چرخند و بنابراین باید بر فشار هوا و استهلاک طبیعی خود غلبه کنند. این عوامل باعث تخریب تدریجی هارد دیسک‌ها می‌شود و این دستگاه‌ها بعد از مدتی از کار می‌افتند. اما وسترن دیجیتال اکنون توانسته هارد درایوهایی تولید کند که هیچ درزی ندارند و درون آن‌ها به جای هوای معمولی پر از گاز هلیوم است.

گازی که باعث بالا رفتن بالن‌ها، نازک شدن صدای افراد می‌شود و قدرت بخشیدن به خورشید می‌شود، درون هارد دیسک‌ها هم به درد می‌خورد! این گاز نسبت به هوای معمولی مقاومت بسیار کمتری دارد و کاملاً ثابت است؛ بنابراین با استفاده از آن می‌توان هاردهایی با تعداد دیسک‌های بیش‌تر (7 دیسک به جای 5 دیسک کنونی) تولید کرد که برق کم‌تری مصرف می‌کنند، خنک‌تر هستند، صدای کم‌تری تولید می‌کنند و احتمالاً عمر مفید طولانی‌تری نیز دارند. همچنین به علت شیوه ساختشان، در مقابل نفوذ آب نیز مقاوم هستند؛ بنابراین مناسب مراکز داده‌ای هستند که هاردهای خود را با استفاده از جریان آب خنک می‌کنند.

کمپانی سازنده اعلام کرده که این هاردهای جدید را به جای 4 ترابایت کنونی، با ظرفیت 6 ترابایتی عرضه می‌کند. این نوع جدید از هارد درایو در اصل برای کمپانی‌ها تولید می‌شود و چند کمپانی مهم هم در حال حاضر مراحل آزمایش روی این هارد را طی می‌کنند؛ از جمله کمپانی اچ‌پی برای محصولات مربوط به سرورهای خود، هوواوی و CERN .

اگرچه در حال حاضر تولید این نوع هارد ممکن است برای کاربران عادی خبر بزرگی نباشد؛ اما طولی نخواهد کشید تا رایانه‌های شخصی هم به همین هاردهای هلیومی مجهز شوند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *