داستان هکری (Weev) که با کامنت هایش قضات دادگاه را جریح تر کرد و وی را به 41 ماه زندان محکوم کردند، شنیدنی است.

قاضی فدرال دستور داد اندرو آئورنهایمر بدلیل هک کردن سیستم ثبت نام کاربران آی پد در کمپانی AT&T به 41 ماه زندان محکوم شود.
آئورنهایمر با دسترسی غیر مجاز به صفحه ثبت نام دارندگان آی پد حفره ای را کشف کرده بود که بوسیله آن می شد اطلاعات کاربران را سرقت کرده و از ان سوء استفاده کرد.
اما اندرو فقط در حد دسترسی غیر مجاز همراه با رفیق اش جلو رفته بود و از اطلاعات کاربران برای اخاذی و یا سرقت مالی استفاده نکرده بود.
نکته جالب این دادگاه این است که وی با گذاشتن کامنت در سایت رددیت، گفته بود تنها گناهش این است که AT&T را از وجود یک حفره آگاه کرده بود که این حفره می توانست کار دست این کمپانی و کاربرانش دهد.
مجموعه کامنت های اندرو نیز در دادگاه خوانده شد و قاضی و هیئت منصفه اظهارات بعد از ارتکاب جرم را نیز دلیل بریدن 41 ماه زندان اعلام کردند . گفتند اگر وی این اظهارات را عنوان نمی کرد، میزان محکومیتش کمتر بود.
وی همچنین باید 73 هزار دلار جریمه نیز بپردازد. اندرو به رسانه ها گفت به این دلیل زندان می رود چون حسابگری کرده است!
دادگاه فدرال تشخیص داد که وی به طور غیر قانونی دسترسی پیدا کرده است.
اندرو ساعاتی قبل از دادگاه نهایی وقت خود را روی سایت رددیت صرف کرد و به پای نظرات طرفدارانش نشست که به نفعش نوشته بودند.
اندرو فقط گفت اظهار تاسف می کند که به AT&T نشان داد که حفره ای در سایتش وجود دارد ولی دفعه بعد چنین کاری را گوشزد نخواهد کرد!
اورین کر استاد دانشگاه وکیل او بود و بلافاصله درخواست تجدید نظر در رای دادگاه را تسلیم مقامات کرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *