اخیرا پتنتی ثبت شده است که به شارژر بی سیم شیائومی برای گوشی‌های تاشو مربوط می‌شود. شارژ بی سیم شیائومی از هر دو قسمت پنل پشتی گوشی پشتیبانی می‌کند.

در سال های اخیر فناوری شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند پیشرفت زیادی را به خود دیده است. این بهبود‌ها بر شارژر‌های بی سیم نیز تاثیر گذاشته و آنها را نسبت به گذشته سریع‌تر و همه‌گیرتر کرده است. ظاهرا شیائومی می‌خواهد آنها را بهتر از پیش کند، زیرا اخیرا اطلاعات مربوط به پتنت شارژ بی سیم شیائومی برای گوشی‌های تاشو منتشر شده است.

شیائومی درخواست ثیت این پتنت را در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ و با عنوان دستگاه و روش شارژ بی سیم برای نمایشگر‌های الکترونیکی تاشو داده است و حالا ایده غول فناوری چینی با شماره CN113098152A در اداره ملی مالکیت فکری چین (CNIPA) ثبت شده است.

البته در این پتنت هیچگونه اطلاعاتی مربوط به فناوری شارژ سریع یا تصویر دستگاه خاصی مشاهده نمی‌شود، اما نحوه کارکرد شارژ بی سیم در یک گوشی تاشو را توضیح داده است.
نکته جالب توجه این است که هر دو نیمه پشتی دستگاه تاشو از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی خواهند کرد؛ بنابراین فارغ از اینکه دستگاه تاشده باشد یا اینکه به یک سمت قرار داشته باشد،‌به آسانی شارژ خواهد شد. در واقع فقط کافیست نیمی از بدنه پشتی، پد شارژر بی سیم را لمس کند تا دستگاه شروع به شارژ شدن کند. البته کاربران می‌توانند پنل پشتی را به طور کامل نیز باز کرده و روی پد قرار دهند.

علاوه بر این،‌ در پتنت عنوان شده است که شارژر بی سیم شیائومی ابتدا با دستگاه تاشو مورد نظر ارتباط برقرار می‌کند تا درباره نوع شارژ پشتیبانی شده آن اطلاعات کسب کند. در نتیجه این کار دستگاه به صورت بهینه‌تر و سریع‌تر شارژ خواهد شد. البته توجه داشته باشید که ما فقط با یک پتنت طرف هستیم و شاید هرگز به یک محصول تجاری بدل نشود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *