a7

a7هرچند اغلب کارشناسان از پردازنده 64 بیتی جدید اپل به وجد آمده‌اند، اما کوالکام یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نیمه هادی در دنیا، نه تنها از این بابت شگفت زده نشده، بلکه اعلام نموده که این پردازنده «هیچ سودی» برای کاربر ندارد.

اپل با معرفی آیفون 5s از سیستم-روی-یک-چیپ جدید خود با نام A7 – اولین پردازنده دنیای موبایل با پشتیبانی از پلتفرم 64 بیتی- نیز رونمایی کرد.

 

مدیر ارشد بازاریابی کوالکام در این باره گرفته است:

من می‌دانم که اپل به خاطر پشتیبانی 64 بیتی در A7 هیاهوی بسیاری برپا کرده است. اما تصور می‌کنم که این‌ها همه حقه‌های بازاریابی هستند و هیچ منفعتی را برای مشتری ندارند.

او که پیش‌تر عضو گروه پلتفرم موبایل اینتل بود در ادامه گفت:

    فناوری 64 بیتی عمدتا برای دسترسی به حجم حافظه بیش از 4 گیگابایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عمل برای افزایش بازده نیازی به آن نیست. اپلیکیشن‌های سازگار با فناوری 64-بیتی نیز عموما بسیار بزرگ بوده و در کلاس سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند نه اپلیکیشن‌‎های کوچک دنیای موبایل.

انتظار می‌رود اولین پردازنده‌های 64 بیتی مبتنی بر ARM که کاربرد عملی و تاثیر گذار دارند، سال آینده در سرورها مورد استفاده قرار گیرند.

هرچند هنوز اغلب اپلیکیشن‌های تحت سیستم عامل iOS با فناوری 64 بیتی سازگار نشده‌اند، اما اپل سیستم عامل iOS 7 و نرم افزاری ساخت خود را با آن سازگار نموده و همین عامل باعث افزایش قدرت و بازده کلی سیستم شده است. در تازه‌ترین بنچمارک‌های ارائه شده، پردازنده A7 اپل تقریبا در تمام آزمایشات از بهترین سیستم-روی-یک-چیپ کوالکام یعنی Snapdragon 800، بهتر عمل کرده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا کوالکام قادر به ارائه پردازنده 32 بیتی با قدرت بیشتر از A7 اپل خواهد بود یا آنها نیز به سمت معماری 64 بیتی گام بر خواهند داشت.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *