8-665x480

8-665x480Intel Atom نامی است که در چند سال گذشته بارها و بارها آنرا شنیده ایم و از محصولات اینتل بر مبنای این SOC نیز بهره برده ایم. Atom خانواده ای از پردازنده های اینتل است که در کنار مصرف توان پایین قدرت قابل توجهی نیز در پردازش دارند و برای ابزارهای موبایل انتخابی منظقی هستند.

 از اینرو اینتل قصد عرضه نسل بعدی و جدیدی از این پردازنده های دوست داشتنی را دارد و آنرا با نام Cherry Trail-T نام گذاری کرده است. فناوری ساخت آنها نیز برای اولین با 14 نانومتری خواهد بود.

 

یکی از اصلی ترین تفاوت ها در این نسل بهره گیری این خانواده از کلاک هسته بالاتر پردازنده است به طوریکه ما شاهد افزایش 300 مگاهرتزی کلاک هسته نسبت به نسل گذشته هستیم.

پردازنده های این نسل دارای چهار رشته پردازشی فیزیکی خواهند بود که از کلاکی برابر با 2.7 گیگاهرتز برخوردارند و می توانند تا 8 گیگابایت حافظه از نوع DDR3 با فرکانس موثر 1600 مگاهرتز را پشتیبانی کنند. این پردازنده ها 64 بیتی بوده و پهنای باندی که حافظه در اختیار کاربر قرار می دهد چیزی حدود 25.6 گیگابایت در ثانیه خواهد بود.

همچنین سیستم عامل دوست داشتنی مایکروسافت یعنی WIN 8.1 و همچنین سیستم عامل آندروید نیز توسط این پردازنده ها پشتیبانی می شوند.

پشتیبانی از تصاویر 4K و 2K و همچنین پورت Display Port 1.2 از دیگر مشخصات این نسل به شمار می رود.

به نظر می رسد که ما شاهد این پردازنده ها در سال 2014 میلادی خواهیم بود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *