googlecar

googlecarدیگر ایده ساخت خودروی بدون راننده خیلی دور از دسترس نیست. ولی در حال حاضر سوال اینجاست که چه کسی این کار را انجام خواهد داد.؟!

طبق نظر سنجی های اخیر، مشتریان بیشتر تمایل دارند که خودروشان به جای کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده خودرو توسط یکی از شرکت‌های حوزه تکنولوژی تولید شود! این بدان معنا است که پروژه خودروی بدون سرنشین گوگل یک پروژه موفق است که با اقبال عمومی مناسبی همراه شده. نیسان هم گفته که مشتریان بیشتر ترجیح می‌دهند که یک خودروی لوکس مجهز به آخرین فناوری‌های روز را سوار شوند تا یک خودرویی که از یک کمپانی خودروسازی بزرگ بیرون آمده است. اما خودروسازی‌هایی که تولید انبوه می‌کنند مانند مزدا و جی‌ام باید بدانند که وجود فناوری‌های نوین در خودرو یکی از ضرورت‌های امروزی عرضه خودرو می‌باشند. حال این فناوری‌ها می‌توانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم اخطار تصادف جلو و… باشند.

 

سوال این است که آیا واقعاً گوگل یک بخش تولید خودرو راه‌اندازی خواهد کرد؟ یکی از مواردی که می‌تواند نظر شما را جلب کند این است که شرکتی که قصد مبارزه با مرگ را دارد (به تازگی شرکتی توسط گوگل ثبت شده که قصدش افزایش طول عمر انسان است!)، چرا نتواند حرفی برای گفتن در زمینه خودروسازی داشته باشد. در حال حاضر مشتریان به این فکر می‌کنند که تکنولوژی می‌تواند جان انسان را حفظ کند، یا حداقل او را از رانندگی در ترافیک‌های سنگین خلاص کند! یادمان باشد که در ابتدا هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که اپل بتواند روزی یک گوشی هوشمند مثل آیفون تولید کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *