a4ai

a4ai“اتحاد برای فراهم نمودن اینترنت مقرون به صرفه” نام انجمن جدیدی است که قصد دارد هزینه اینترنت در اقصی نقاط جهان را از میزان 30 درصد میانگین حقوق افراد به 5 درصد در هر ماه کاهش دهد. البته لازم به ذکر است که کمپانی‌های مقتدری همچون گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت و همچنین آژانس‌های دولتی کشور‌های آمریکا و انگلستان نیز از اعضای این اتحادیه که به اختصار A4AI نامیده می‌شوند هستند.

در تازه‌ترین تلاش برای فراهم نمودن امکان دسترسی به اینترنت برای میلیاردها انسان در سراسر جهان، کمپانی گوگل، دولت‌های ایالات متحده آمریکا و انگلستان و بیش از 10 کمپانی صاحب‌نام جهان در زمینه فناوری امروز توافق‌نامه‌ای را به امضاء رساندند که طی آن تمامی اعضای این اتحادیه موظفند تا در تامین اینترنت ارزان‌قیمت در سراسر جهان تلاش و همکاری کنند.

گوگل، یکی از چهار موسس اصلی این اتحادیه به همراه آژانس توسعه بین‌المللی دولت آمریکا، وزارت توسعه بین‌المللی دولت انگلستان و بنگاه خیره Omidyar است که توسط موسس ایرانی الاصل وب‌سایت eBay یعنی «پیر امیدیار» و همسرش اداره می‌شود. دیگر اعضای این اتحادیه عبارت‌اند از: فیس‌بوک، مایکروسافت، یاهو، اینتل، سیسکو، آلکاتل، اریکسون، آی‌اس‌پی آفریقایی به نام MainOne و اپراتور مخابراتی Digicel که در حوزه کارائیب مشغول به فعالیت می‌باشد.

هدف این گروه، هدایت کشورها در زمینه‌های قوانین و رگولاتوری‌هایی است که باعث بهبود زیرساخت‌های شبکه‌های اینترنت کابلی و بی‌سیم خواهند شد.

خانم «جنیفر هارون»، مدیر مرکز برنامه ریزی دسترسی به اینترنت در گوگل می‌گوید:

    یکی از اهداف ویژه این اتحادیه، رسیدن به جایگاهی است که کمیسیون پهنای باند سازمان ملل چندین سال است برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. این هدف عبارت است از فراهم نمودن امکان اتصال به اینترنت با سرعتی در حد متوسط و با قیمت کمتر از 5 درصد میانگین درآمد ماهیانه افراد در سراسر جهان می‌باشد.

    جنیفر هارون

بنابر گزارش اتحادیه ارتباطات بین‌الملل سازمان ملل، هزینه اتصال به اینترنت در کشورهای در حال توسعه چیزی در حدود 6 برابر حد مجاز است. این بدان معنی است که کاربرانی که در این‌گونه کشورها زندگی می‌کنند، برای اتصال به اینترنت، به طور میانگین مجبور به پرداخت چیزی در حدود 30 درصد کل حقوق ماهیانه خود می‌باشند.

این اتحادیه جدید قصد دارد تا پیش از پایان سال 2015 میلادی، حداقل با 10 کشور از نزدیک تعامل داشته باشد.

خانم هارون در ادامه می‌گوید کشورهایی که مایل به دریافت توصیه‌های مناسب در رابطه با رگولاتوری و مقررات ارتباطات برای اعمال در داخل مرزهای خود هستند می‌توانند از این فایل آموزشی استفاده نمایند.

برقرار نمودن دسترسی به اینترنت باعث خواهد شد تا مردمان کشورهای در حال توسعه و یا کشورهای جهان سوم بتوانند راحت‌تر کسب و کارهای خود را اداره کرده و با یکدیگر به صورت مجازی در تعامل باشند. البته این موضوع نیز قطعا به نفع کمپانی‌های با تکنولوژی پیشرفته نیز خواهد بود، چرا که بازار فروش آن‌ها گسترش خواهد یافت.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *