2 میلیون رمز از رمزعبور حساب های کاربری ادوبی از این قرار بوده: 123456

 2 میلیون رمز از رمزعبور حساب های کاربری ادوبی از این قرار بوده: 123456حتماً پیش از این خبر لو رفتن شناسه کاربری و رمز عبور 38 میلیون حساب کاربری ادوبی (Adobe) را شنیده اید. حال یک متخصص امنیت رمز عبور، از گروه مشاوره استریکچر، 100 مورد از پر استفاده ترین رمزهای عبور کاربران ادوبی را منتشر کرده.

در عین ناباوری مشخص شد که حدود 2 میلیون از تن از کاربران ادوبی، رمز 123456 را برای خود انتخاب کرده بودند.

در رده دوم رمزهای پرکاربرد، 123456789 قرار داشت، به طوری که 500000 کاربر این رمز را برای حساب کاربری شان گذاشته بودند. رمز های password و adobe123 هم به ترتیب با 350000 و 200000 کاربر در رده های بعدی قرار دارند.

اطلاعاتی که گروه استریکچر به طور علنی آشکار کرده، نشان از این دارد که کاربران هنوز بحث انتخاب رمز عبور مناسب را جدی نگرفته اند. از طرف دیگر رویکرد ادوبی نیز به شدت مورد انتقاد متخصصان امنیت قرار گرفته. سیستم این شرکت اساساً نباید اجازه استفاده از چنین رمزهای عبوری را به کاربران می داد.

با این وجود، این گروه امنیتی اعلام کرده که هیچ راهی برای تائید این اطلاعات وجود ندارد، در عین حال ذکر کرده اند که تا حد زیادی از صحت اطلاعات موجود در لیست منتشر شده خود اطمینان دارند.

همیشه این مسئله مطرح می شود که کاربران بدون آگاهی از روش انتخاب رمز عبور مناسب، آسان ترین و دم دستی ترین رمز را برای خود انتخاب می کنند، اما این کاربران یک نکته اساسی را در این میان از یاد می برند، رمزی که به آسانی به ذهن سپرده شود، به آسانی هم کِرَک می شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *