براساس جدیدترین اطلاعات فاش شده، کارت گرافیک AMD Radeon Pro W6800 درواقع همان RX 6800 است که ظرفیت حافظه گرافیکی آن برای کارهای ورک‌استیشن به ۳۲ گیگابایت افزایش یافته است.
کارت گرافیک AMD Radeon Pro W6800 به‌تازگی در میان نتایج بنچمارک Geekbench دیده شده است. جایی که عملکرد این کارت در تست OpenCL مورد ارزیابی قرار گرفته و براین اساس، ۳۰ واحد محاسباتی در ساختار معماری آن به کار گرفته شده است. (این برای معماری AMD RDNA2 GFX1030 به‌معنی ۶۰ واحد محاسباتی خواهد بود.) بنابراین، این مدل دقیقاً مشابه کارت گرافیک Radeon RX 6800 از ۳۸۴۰ پردازنده جریانی برخوردار است. درواقع تفاوت اصلی به حجم حافظه گرافیکی این کارت برمی‌گردد؛ جایی که در آن از یک مموری ۳۲ گیگابایتی، یعنی دوبرابر سری Radeon RX 6800/6900 استفاده شده است.
حداکثر فرکانس این کارت ۲۵۵۴ مگاهرتز گزارش شده که مقدار نسبتاً بالایی محسوب می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که این مقدا تا چه حد به واقعیت نزدیک بوده یا اینکه اصلاً این کارت تا چه مدت قادر به فعالیت پایدار در چنین فرکانسی بوده است. عملکرد کارت گرافیک‌های مخصوص ورک‌استیشن معمولاً با توان مصرفی و میزان حرارت تولیدی آن‌ها محدود می‌شود. موضوعی که به‌ویژه در سیستم‌های خنک‌کننده مبتنی بر مکانیزم دمنده‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. گفته می‌شود PRO W6800 نیز از چنین سیستمی برخوردار است.

درنهایت باید گفت که این کارت گرافیک در تست OpenCL به امتیاز ۱۳۷۲۳۰ دست پیدا کرده است. عددی که براساس داده‌های رسمی AMD، بالاتر از Radeon RX 6800 قرار می‌گیرد. AMD وعده داده که فردا هشتم ژوئن یک اطلاعیه‌ی ویژه را منتشر خواهد کرد. درواقع تأیید شده که کارت گرافیک‌های Radeon Pro W6800 و W6600 موضوع اصلی این برنامه خواهند بود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *