برای انجام تنظیمات این نوع مودم لازم است که در ابتدا با پیدا کردن IP که در روی جعبه ی مودم درج شده است و سپس با وارد نمودن آن در آدرس بارپنجره اینترنت و فشردن کلید Enter  کار خود را آغاز کنید ؛ درمرحله بعدپنجره ای مقابل شما باز خواهد شد 

  user name و password را که در دفترچه ی راهنما مربوط به آن چاپ شده است در این مرحله وارد کنید و  سپس Ok کنید یا مطابق آنچه در شکل زیر میبینید عمل کنید.
username:admin
password:admin

 
در این حالت وارد صفحه ی مودم خواهید شد ، صفحه ای مشابه آنچه در شکل بعد خواهید دید، در بالای این صفحه Interface setup   را کلیک کنید پنجره ی دیگری مشاهده می کنید که در قسمت اول آن واژه های VPI  و VCI نوشته شده است ، شما باید آن را از شرکت سرویس دهنده اینترنت خود بخواهید ؛ به عنوان مثال شرکت سرویس دهنده اینترنت به شما VPI  صفر و VCI سی و پنج را می دهد در این حال شما با انتخاب PVC دو ، در پنجره ی کشوییVirtual Circuit  آن را تنظیم کنید .

 

در مرحله ی بعد از قسمت ISP باید یکی از دو گزینه ی PPPOE و یا Bridge mode را انتخاب کنید. این واژه ها نشاندهنده ی این هستند که شما می خواهید به چه وسیله ای  وارد نت شوید، در واقع اگر می خواهید بدون واسطه یا بدون کانکشن وارد شوید (به طور اتوکانکت) باید PPPOE را انتخاب و اگر می خواهید با واسطه یعنی با ساخت کانکشن وارد نت شوید گزینه ی Bridge … را انتخاب کنید.
بعد از انتخاب گزینه ی مورد نظر ،در پنجره ی بعد مطابق آنچه گفته می شود عمل کنید. قسمت Service name  همواره باید خالی بماند، user name  و password را از شرکت سرویس دهنده بخواهید و Encapsulation را روی PPPOE  LLC قرار دهید، در انتها نیز Default Route را روی yes قرار داده و Save راکلیک کنید.
 
 

جهت مشاهده فیلم آموزشی این مقاله به لینک زیر مراجعه کنید.
آموزش تنظیمات مودم TPLINK
منبع: ایران نت نیوز
استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *