آیا می دانیدMain Memory چیست؟

آیا می دانیدMain Memory چیست؟یکی از سوالات عمومی کاربران این است که با وجود دو حافظه هارد و رم کدام یک از آنها حافظه اصلی یا به اصطلاح main memory  بشمار می آیند.
ما در این مقاله این هرآنچه لازم است درباره main memory  بدانید به شما خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

main memory چیست و چه کار می کند ؟
ما دو حافظه داریم. یکی رم(حافظه با دسترسی تصادفی) و دیگری هارد. که در کامپیوتر منظور از حافظه رم حافظه اولیه است و هارد دیسک حافظه ثانویه.
هنگام  پردازش اطلاعات در کامپیوتر به دلیل سرعت فوق العاده بالا (در حد نانو ثانیه) در تبادل اطلاعات بین رم و cpu (پردازنده کامپیوتر) ابتدا اطلاعات موجود در هارد دیسک  خوانده می شوند و روی حافظه رم نوشته می شوند و نسخه اصلی اطلاعات در هارد باقی می ماند. به همین دلیل اطلاعاتی که روی حافظه رم نوشته می شوند همیشگی نیستند و درطول پردازش اطلاعات مدام جای خود را به اطلاعات جدید می دهند و فقط تا زمانی که cpu به داده ای نیاز داشته باشد آن داده در رم باقی می ماند.
اما به دلیل وابستگی و نیاز شدید و مدام cpu به این حافظه (رم) ، عنوان main memory یا حافظه اصلی به آن داده شده است.
Main memory حجم کمتری نسبت به هارد دارد اما از هارد دیسک گران تر است و این به دلیل تفاوت در تکنولیوژی ساخت این دو حافظه است. در مقابل سرعت هارد خیلی کمتر از رم می باشد. در بسیاری از مواقع کامپیوتر برای جبران کمبود رم از حافظه مجازی (Swapping) استفاده می کند. به این ترتیب که بخشی از حافظه هارد را به رم اختصاص می دهند. این گونه است که مثلا شما به جای 2 گیگ رم ، 4 گیگ رم دارید. البته لازم به ذکر است که استفاده از این روش به دلیل عدم تطابق سرعت رم و هارد می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد که به اصطلاح از آن به عنوان Thrashing یاد می شود، که منجر به ضعف عملکرد کلی سیستم می گردد.
امروزه حجم main memory  به 16 گیگابایت در یک ماژول هم رسیده است که می تواند بالغ بر 16 میلیارد بایت داده را در خود ذخیره و پاک کند.
پس با توجه به آنچه در این مقاله گفته شده هرگاه به عبارت main memory در کامپیوتر خود برخورد کردید بدانید منظور همان حافظه رم می باشد.

منبع: ایران نت نیوز
استفاده از این مقاله فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *