براساس ادعای یک روزنامه‌نگار، به‌نظر می‌رسد کونامی تغییراتی در سیاست‌های خود در قبال سری PES اعمال کرده و بازی PES 2022 را قرار است رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.
معمولا این موقع از سال که می‌رسد صحبت‌ها و البته شایعات زیادی پیرامون نسخه‌ جدید دو شبیه‌ساز فوتبال یعنی بازی FIFA از استودیوی الکترونیک آرتز و PES ساخته شرکت کونامی مطرح می‌شود. چنانچه زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که سال گذشته برخلاف سنت همیشگی کونامی از عرضه یک نسخه جدید از شبیه‌ساز خود خودداری کرد و تنها شاهد انتشار یک‌ به‌روزرسانی فصلی از بازی بودیم.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش شایعاتی مطرح شده که این شرکت ژاپنی طی اقدامی غافلگیرکننده درنظر دارد تا بازی PES 2022 را به‌صورت Free-To-Play یا رایگان در اختیار علاقه‌مندان خود قرار دهد. این موضوع از جایی نشات می‌گیرد که به‌تازگی اندی رابینسون، یکی از خبرنگارانی که منابع نزدیکی نیز در شرکت کونامی دارد، اعلام کرد که «طبق شنیده‌ها کونامی تغییراتی را اعمال کرده و بازی PES 2022 رایگان دردسترس قرار خواهد گرفت.»

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که چگونه یک شبیه‌ساز فوتبالی در این سطح می‌تواند به‌صورت رایگان عرضه شود. معمولا باور این موضوع که بدون پرداخت هزینه‌ای به تمام امکانات یک بازی ورزشی مثل PES دسترسی پیدا خواهید کرد کمی مشکل است، اما نباید فراموش کرد که کونامی اواخر سال ۲۰۲۰ نیز یک نسخه Free-To-Play تحت عنوان PES 2021 Lite را روانه بازار کرده بود. در نسخه از این بازی امکان تجربه به‌صورت تک‌نفره یا Co-Op و انتخاب میان پنج باشگاه بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و آرسنال برای کاربران وجود داشت.

به اعتقاد بسیاری بازی PES 2021 Lite و نسخه آزمایشی PES 2022 که چندی پیش منتشر شد، درواقع بخشی از روند بررسی‌های کونامی برای پیاده‌سازی چنین سیاستی بوده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا کونامی قرار است بازی PES 2022 را به‌صورت رایگان عرضه کند یا مانند نسخه پیشین شاهد عرضه نسخه Free-To-Play جداگانه خواهیم بود

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *