هنگامی پای گجت ها و ابزارهای کوچک کاربردی به میان می آید، دیگر قابلیت و کارکرد همه داستان نیست.

در گجت ها، ما دوست داریم همراه با کارایی، زیبایی و طراحی را هم ببینیم. در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا برخی مثال ها از بهترین طراحی گجت ها را با هم مرور کنیم.با کیندل تاچ، آمازون صفحه کلید را از کتابخوان الکترونیک حذف کرد و یک ابزار صاف و ساده، اما خوش دست را خلق کرد.


با طراحی آیفون 4، بزرگترین پرش در طراحی تلفن های هوشمند شرکت اپل را شاهد بودیم. در زمان عرضه، از تمام اسمارت فون های رقیب نازک تر بود. علاوه بر این تماما از شیشه و فلز ساخته شده بود. خبری از پلاستیک در آن نبود. به نظر می رسد اپل واقعا طراحی این محصولش را دوست دارد. زیرا آیفون از زمان معرفی آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰ تا کنون تغییر چندانی نکرده است.


اپل تنها یک سال پس از عرضه آیپد آن را به کلی بازطراحی کرد. آیپد ۲ نازک تر، خیلی نازک تر، از آیپد اول بود و در دو رنگ عرضه شد. اپل پس از دو سال هنوز هم از همان طراحی بهره می برد.


پلی استیشن ۳ سونی طی سالها تنها چند تغییر کوچک را تجربه کرده است. آخرین آن هم نسخه نازک شده این کنسول بود. و واقعا آن را می توان جذاب ترین کنسول بازی خانگی دانست که توسط این شرکت عرضه شده است.


سگا هنگامی که در سال ۱۹۹۹ از کنسول بازی Dreamcast خود پرده برداری کرد، به همراه آن دسته بازی ویژه اش با طراحی خاص و چشم گیر را هم رونمایی نمود. این دسته بازی دارای یک اسلات کارت حافظه و همین طور صفحه نمایش بود. در آن زمان آن را بهترین دسته بازی موجود در بازار می دانستند. این محصول آنقدر خوب بود که مایکروسافت بعدها هنگام طراحی دسته بازی برای اولین ایکس باکس، تا حد زیادی از این گجت ایده گرفت.


استیو جابز پس از برگشت به اپل در دهه ۱۹۹۰ میلادی، اولین آی مک را رونمایی کرد. این یک طراحی کاملا تازه با یک کیس پلاستیکی جذاب بود. مردم حسابی مفتون آن شدند و آی مک تبدیل به اولین محصولی شد که توانست در تجدید حیات اپل نقش مهمی بازی کند.


بلک بری های قدیمی شاید اکنون از مد رفته به نظر برسند. اما هنگامی که برای اولین بار معرفی شدند، ترکیبی عالی از کارایی و طراحی تکنولوژی بودند. اولین بلک بری های مجهز به صفحه کلید فیزیکی به کاربران اجازه می دادند به راحتی ایمیل و پیامک های شان را تایپ کنند. و به سرعت تبدیل به یکی از ابزارهای اصلی دنیای حرفه ای تجارت شدند.


Nest یک ترموستات هوشمند است که توسط دو نفر از کارمندان سابق اپل طراحی شده. این ترموستات متصل به وب می تواند عادات شما را یاد بگیرد و دمای خانه را بدون نیاز به دخالت شما تنظیم کند. و البته همان طور که می بینید، ظاهر بسیار خوبی هم دارد.


موس Wedge مایکروسافت یک موس پرتابل و حساس به لمس است. یک ابزار زیبا و کوچک تر از بسیاری موس های موجود در بازار، و البته طراحی آن به گونه ای است که کار با آن هنوز بسیار راحت است. یک ابزار جانبی عالی برای وسایل قابل حملی مانند اولترابوک ها و تبلت های ویندوز 8.

آخرین اسمارت فون گوگل، یکی از بهترین مدل های آن تا به امروز است. Nexus 4 یک طراحی شیشه و فلز روان و استوار دارد. و البته مکعب های درخشان و منحصر به فرد پشت بدنه سیاه این تلفن هوشمند را نباید از یاد برد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *