ایده‌های خارق‌العاده درباره کنترلر ایکس‌باکس؛ تولید بو و نمایش تصویر

ایده‌های خارق‌العاده درباره کنترلر ایکس‌باکس؛ تولید بو و نمایش تصویرمرحله طراحی هر محصول شاید هیجان‌انگیزترین مرحله در ساخت آن باشد. برخی افراد ایده‌هایی در طراحی محصولات، به خصوص وابسته به فناوری، دارند که… کمی باید درباره آن‌ها فکر کرد!

شکی نیست که کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت هم قدرتمند هستند و هم ویژگی‌های بسیار خوبی دارند. و شکی نیست که طراحی و ساخت آن‌ها هزینه‌های سرسام‌آوری را به دو کمپانی تحمیل کرده است. اما بعید است بتوانید مبلغ واقعی این هزینه‌ها را باور کنید.

گزارشی حاکی است که مایکروسافت برای طراحی دوباره کنترلر بسیار موفق ایکس‌باکس، بیش از 100 میلیون دلار هزینه کرده است. ابتدا نمی‌خواستند کنترلر را تغییر بدهند، اما بعدها به این نتیجه رسیدند که آن را از نو طراحی کنند و برخی فناوری‌های آینده را در آن بگنجانند.

برخی از نمونه‌های اولیه کنترلر جدید ایده‌های بسیار شگفت‌آور و البته تقریباً غیر قابل باوری داشتند؛ پروژکتورهای ریزی داشتند که محیط را به «اتاق نور» مایکروسافت تبدیل می‌کردند، یا حتی کارتریجی داشتند که در برخی شرایط می‌توانست بوی خاصی را در محیط پخش کند.

البته در نهایت همه این ویژگی‌های عجیب و غریب به دلیل ملاحظات عمر باتری و عدم محبوبیت بین مخاطبین اصلی مایکروسافت رد شدند، و ما به کنترلر امروزی رسیدیم که صرفاً مدلی پیشرفته‌تر از کنترلر ایکس‌باکس 360 است. البته ما از این کنترلر هم راضی هستیم؛ اما یک لحظه فکر کنید اگر آن کنترلرهای عجیب و غریب به مرحله تولید می‌رسیدند چه اتفاقی می‌افتاد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *