اینترنت آرکایو، بازی های آتاری را به مرورگر شما می آورد

اینترنت آرکایو، بازی های آتاری را به مرورگر شما می آوردبسیاری از شما با اینترنت آرکایو (Internet Archive) آشنایی دارید. این بنیاد غیر انتفاعی در حقیقت یک کتابخانه دیجیتال است که به خاطر آرشیو کردن صفحات وب سایت ها در طول زمان، شهرت زیادی دارد. اینترنت آرکایو، اخیرا به طور رسمی ابزاری را معرفی کرده که به کمک آن می توان بازی ها و نرم افزارهای قدیمی را در مرورگر وب اجرا کرد.

 

تیمی که بر روی این پروژه کار می کرد، حدود دو سال برای ایجاد و عیب یابی یک شبیه ساز نرم افزاری مبتنی بر جاوا اسکریپت موسوم به، JSMESS، وقت گذاشت و بالاخره توانست تجربه اجرای آنی بسیاری از نرم افزارهای قدیمی، از جمله بازی های آتاری را در مرورگرهای مدرن امروزی برای کاربران فراهم کند.

به عقیده مسئولان اینترنت آرکایو، حفظ و نگهداری نرم افزارهای قدیمی تنها به ذخیره سازی فیزیکی آن ها نیست، بلکه این نرم افزارها می بایست در فرمتی نگهداری شوند که از آسیب گذر زمان و تغییر فناوری ها در امان بمانند و با قابلیت اجرا شدن روی پلتفرم های مدرن، بقای شان تضمین شود.

بنابراین از این به بعد برای تازه شدن خاطره ها و مرور بازی ها و نرم افزارهای دهه های پیش، دیگر نیازی به نصب یک شبیه ساز اضافه نخواهد بود، و این کار به آسانی و با بهره گرفتن از شبیه ساز تهیه شده توسط اینترنت آرکایو در مرورگر وب شما امکان پذیر خواهد بود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *