اینتل

اینتلاینتل اعلام کرد نخستین مودم چندحالته (مولتی‌مد) این شرکت سازگار با نسل چهارم LTE هم‌اکنون برای عرضه به مشتریان تجاری (سازندگان تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و…) آماده‌است.

به گزارش ایران نت؛ به‌وسیله این مودم جدید که XMM7160 نام دارد، گوشی‌ها، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از مزایای اتصال به شبکه‌های 4G LTE و انتقال سریع‌تر داده‌ها در شبکه‌های مخابراتی استفاده کنند. ظاهراً تبلت Galaxy Tab 3 سامسونگ اولین دستگاهی است که از مودم جدید اینتل بهره خواهد برد و آسیا و اروپا پیش از دیگر قاره‌ها از آن میزبانی خواهندکرد.
این مودم باتوجه به چندحالته بودنش می‌تواند بین شبکه‌های GSM و DC-HSPA و EDGE و زیرساخت‌های نسل دوم و سوم و چهارم شبکه‌های مخابراتی سوئیچ کند و پانزده باند LTE را پوشش دهد.با این وجود مودم جدید اینتل از یک جنبه هنوز در مقابل محصول شرکت رقیب یعنی کوالکام (مبتنی بر معماری ARM) یک کاستی دارد: مودم اینتل یک قطعه مستقل است حال آنکه کوالکام مودم‌های 4G LTE خود را روی خود تراشه‌های SoC پیاده‌ کرده‌است که در نتیجه از باتری کمتر کار می‌کشند.اما در هرصورت اینتل و کوالکام فعلاً تنها شرکت‌هایی هستند که مودم‌های کم‌مصرف و چندحالته نسل چهارم LTE را روانه بازار کرده‌اند. اینتل پیش از این به معرفی XMM7160 پرداخته و برخی از ویژگی‌های آن‌را اعلام کرده‌بود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *