هنوز شایعات درباره معرفی نسل جدید کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس تأیید نشده؛ اما بوی جنگ بین سونی و مایکروسافت بر سر بازار از همین الآن به مشام می‌رسد.

یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت اعلام کرده که اگر سونی در مراسم هفته آینده خود کنسولش را معرفی کند، بسیاری از مشتریان حتی خبر آن را هم نمی‌شنوند.همه کسانی که دستی بر آتش کنسول‌های بازی دارند منتظر هستند تا سونی هفته آینده و در مراسم 20 فوریه خود، نسل بعدی از کنسول پلی‌استیشن را معرفی کند. با این حال، «جان گرایمز» یکی از مدیران اجرایی ایکس‌باکس مایکروسافت، می‌گوید چنین مراسمی تأثیر بسیار اندکی روی مشتریان خواهد داشت.«گرایمز» در مصاحبه با مجله خبری MCV درباره تسلط ایکس‌باکس بر بازار انگلیس، اشاره کرد که معرفی نسل آینده پلی‌استیشن در هفته آینده (اگر سونی این کار را انجام دهد) مسلماً برای صنعت بازی‌های ویدیویی خبر مهمی خواهد بود؛ اما برای کاربران اهمیتی نخواهد داشت. وی می‌گوید: «صرف‌نظر از این‌که چه محصولی 20 فوریه معرفی می‌شود، اکثریت مردم انگلیس از خبر آن مطلع نخواهند شد.»«گرایمز» شاید هم از این ناراحت باشد که اگر اول سونی پلی‌استیشن جدید را معرفی کند، آن وقت معرفی ایکس‌باکس مدتی به تأخیر خواهد افتاد. هرچند هنوز هیچ خبر رسمی‌ای درباره معرفی کنسول جدید مایکروسافت منتشر نشده است.مدیر اجرایی مایکروسافت درباره معرفی انسل بعدی کنسول ایکس‌باکس چیزی نگفت؛ اما اعلام کرد: «آن‌چه ما را به نقطه کنونی رسانده، برای پیش بردن ما در آینده دیگر کافی نخواهد بود. اکنون در برنامه‌ریزی برای آینده باید از نقطه صفر شروع کنیم. آن‌چه برای ما اهمیت دارد، چه در بازاریابی، چه در توزیع و چه در ارائه مدل‌های جدید کاری، خلاقیت است.»وی ادامه می‌دهد: «وظیفه ما گم شدن در بحث و جدل‌های صنعت کنسول‌های بازی نیست؛ بلکه باید مطمئن شویم مشتریانی که به فروشگاه یا به سایت فروش ما می‌روند، هنوز هم ایکس‌باکس را تجربه می‌کنند. معرفی محصول برای صنعت کنسول‌ها مهم است؛ اما باید به خاطر داشت که چه کسی است که محصول شما را می‌خرد.»مشخص است که «گرایمز» دارد به آمار فروش ایکس‌باکس پس از اعلام خبر معرفی پلی‌استیشن 4 اشاره می‌کند؛ به ویژه حالا که به نظر می‌رسد مایکروسافت باید معرفی ایکس‌باکس را به تأخیر بیندازد تا آب‌های پلی‌استیشن 4 از آسیاب بیفتد. با این حال، ممکن است نیم‌اشاره‌ای هم به روش‌های تبلیغاتی جدید و بسیار جذاب مایکروسافت داشته باشد که شاید برای معرفی نهایی ایکس‌باکس جدید برنامه‌ریزی شده باشد. البته نمی‌دانیم «خلاقیت در بازاریابی» به چه معنا است؛ اما حدسمان این است که بخشی از این خلاقیت را می‌شد در تبلیغات عجیب و غریب مایکروسافت برای معرفی بازی Halo 4 دید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *