حدودا ۴ ماه بعد از تبدیل شدن کدمسترز به بخشی از EA قرار است که مدیرعامل و رئیس مالی Codemasters برای همیشه شرکت را ترک کنند.
فرانک سنیر، مدیرعامل کدمسترز و رشید وراکیا، رئیس مالی کدمسترز این شرکت را به‌صورت دائمی ترک خواهند کرد. این خبر توسط الکترونیک آرتز اعلام شد که اکنون صاحب تمامی تیم‌ها و مجموعه‌های کدمسترز است. شرکت EA مدتی قبل با پرداخت بیشتر از یک میلیارد دلار توانست شرکت Codemasters، سازنده و ناشر بازی‌های ریسینگ همچون F1 و Dirt را تصاحب کند. جالب این‌جا است که مطابق گفته‌های نماینده‌ی الکترونیک آرتز، جدایی این دو نفر از همان ابتدا بخشی از برنامه بود. اما در اصل فرانک سنیر و رشید وراکیا باید چند ماه بعد از شرکت جدا می‌شدند و EA سراغ تسریع این پروسه رفت.

همزمان با کدمسترز، شرکت Slightly Mad هم به الکترونیک آرتز پیوست. اما به نظر می‌رسد که ایان بل همچنان مدیرعامل آن خواهد بود و الکترونیک آرتز تصمیمی برای تغییر او نگرفته است. کلایو مودی، نایب رئیس ارشد بخش تولید شرکت کدمسترز و جاناتان بانی، نایب رئیس ارشد بخش نشر بازی‌های شرکت کدمسترز طی روزهای آتی تبدیل به مدیرعامل و رئیس مالی جدید آن خواهند شد.
الکترونیک آرتز در یک بیانیه‌ی رسمی نوشت: «فرانک از همان سال ۲۰۱۴ که طی آن به کدمسترز پیوست، این شرکت را به شهرت جهانی بین استودیوهای سازنده‌ی بازی ریسینک رساند و مدام در گسترش آن از جهات گوناگون موفق بود. فرماندهی مالی رشید نیز نقشی اساسی در موفقیت کدمسترز داشته است؛ با خریدهای کلیدی درست و بردن مناسب شرکت به بازار سهام در سال ۲۰۱۸. او در این مدت مشغول تلاش پیوسته برای ادغام کامل کدمسترز با استودیوهای شرکت EA بوده است.

ما بی‌اندازه از هر دو آن‌ها سپاسگزار هستیم؛ بابت تمام کارهایی که برای کدمسترز و الکترونیک آرتز انجام دادند. همچنین برای آن‌ها بهترین آرزوها را داریم. ما می‌دانیم که فرهنگ کاری خلق‌شده توسط فرانک و رشید درکنار روحیه‌ی خلاقانه‌ی به شکل کامل داخل استودیو زنده خواهند ماند». حدودا یک ماه قبل اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت EA تاکید داشت که الکترونیک آرتز اصلا نمی‌خواهد کدمسترز را صرفا تبدیل به یکی دیگر از استودیوهای خود کند.

او پس از تکمیل خریداری ۱.۲ میلیارد دلاری این شرکت گفت: «به مانند زمان خرید Respawn، نیت ما از خرید کدمسترز این نیست که آن را تصاحب کنیم و بر آن سایه بیاندازیم. ما نمی‌خواهیم که کدمسترز صرفا تبدیل به یک استودیو بازی‌سازی دیگر شرکت EA شود. هدف ما این است که فقط فرصت‌های لازم برای شرکت Codemasters فراهم شوند». او گفت به عقیده‌ی وی کدمسترز با خریداری شدن توسط الکترونیک آرتز به امکانات بیشتری دسترسی خواهد داشت.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *