در بلیزکان 2013 چه خبر بود

در بلیزکان 2013 چه خبر بودکمپانی بلیزارد از بسته الحاقی جدید دنیای وارکرفت با نام Warlord of Draenor پرده برداشته که طرفداران سینه سوخته اش را به سر شوق آورد و نشان داد که قرار نیست به همین زودی ها این بازی رها شود و ساخت پروژه تایتان سرعت بگیرد.

 

اما بلیزارد در این مجمع دو روزه خود چند عنوان دیگر را هم برای معرفی به همراه داشت که از مهم ترین آن ها می توان به بازی Heroes of the Storm اشاره کرد که اگرچه پیش تر معرفی شده بود، اما این بار اطلاعات قابل توجهی از آن منتشر شد. دیگر عنوان Hearthstone نام داشت که اتفاقا برای اندروید و iOS هم در راه است.

Hearthstone یک بازی استراتژی در سبک Card Battle است و به صورت رایگان در اختیار کاربران شبکه Battle.net قرار می گیرد. اگر در این شبکه عضویت ندارید می توانید خیلی راحت به این وبسایت مراجعه کنید و هم یک پروفایل برای خودتان بسازید و هم دو هفته دیگر که Open Beta این بازی آغاز می شود از آن بهره مند شوید.

Hearthstone تنها بازی رایگانی نبود که معرفی شد. اگر از طرفداران استیم باشید حتما نام DOTA 2 را شنیده اید. Dota اولین بار از روی وارکرفت 3 ساخته شده بود و سبک MOBA را شکل داد و قوانینی برای آن وضع کرد. اما هیچ وقت تحت پوشش رسمی بلیزارد نبود. به همین دلیل ساخت Dota 2 توسط تیم Valve امکان پذیر شد. حالا بلیزارد بازی MOBA یا Massive Online Battle Arena خود را با نام Heroes of the Storm معرفی کرد که مجموعه ای از تمام ستارگان بلیزارد در تمامی بازی های این شرکت است.

به گفته بلیزارد Heroes of the Storm به اندازه کافی خلاقیت و تفاوت با دیگر بازی های سبک MOBA دارد که حتی اندکی هم نگران آن نباشند که شاید محبوبیت بالای League of Legends و DOTA 2 روی آن تاثیر بگذارد. شخصیت های بازی بسیار متنوع و جذاب هستند که در تعدادی از تصاویر منتشر شده، طرفداران بازی های بلیزارد می توانند کاراکترهای محبوبشان را پیدا کنند. بازی در چند Map مختلف و متفاوت برگذار می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

برای مثال در مپ Black Heart’s Bay یک دزد دریایی فقید در قسمتی از نقشه سکنی گزیده و در صورتی که پول کافی دریافت کند حاضر است توپخانه اش را مسلح کند و آسیب فراوانی به تیم مقابل برساند. این ویژگی ها به همراه موارد دیگری که چندان از آن مطلع نیستیم بازی را از دیگر عناوین این سبک تمایز می بخشد.

در دموی بازی ۱۸ هیرو یا قهرمان در دسترس هستند که می توانید با آن ها بازی کنید. البته اگر به انجام بتای این بازی علاقه دارید می توانید ضمن ساخت یک اکانت در Battle.net برای بتا هم ثبت نام کنید و جز آن دسته افراد خوش شانسی قرار بگیرید که در روزهای اول به این بازی دسترسی پیدا می کنند.

طی مراسم بلیزارد به این موضوع اشاره کرد که مبلغ ماهیانه ۱۵ دلار در جای خود باقی می ماند و به این زودی ها قرار نیست این بازی رایگان شود. این در حالی است که طی یک سال گذشته به شکل بی سابقه ای آمار بازیکنان این بازی پایین آمده و البته در سمت مقابل بازی هایی چون گیلد وارز 2 هم بسیار موفق ظاهر شده اند و رقیبانی همچون The Elder Scrolls Online هم در راه هستند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *