به گزارش ایران نت؛ موج ساخت رایانه‌های کوچک مخصوص بازی و سرگرمی همچنان ادامه دارد و کمپانی Xi3 از شرکای سابق کمپانی مشهور والو نیز دستی بر این آتش دارد.

با گسترش بازار رایانه‌های مخصوص بازی، باید دید آینده کنسول‌های بازی چه می‌شود.پس از آن‌که کمپانی والو هر سه خبر خود درباره سرویس مخصوص سرگرمی اتاق نشیمن «استیم» یعنی سیستم‌عامل استیم، دستگاه‌های استیم و کنترلر استیم را اعلام کرد، یکی از شرکای سابق این کمپانی به نام Xi3 نیز خبر جداگانه‌ای را برای روز دوشنبه تدارک دیده است. Xi3 از سازندگان قطعات رایانه‌ای، قبلاً در برنامه‌های سخت‌افزاری کمپانی والو با این کمپانی همکاری می‌کرد؛ اما اخیراً تصمیم گرفته تا مستقلاً یک رایانه کوچک و مخصوص بازی‌های ویدیویی را به نام «پیستون» تولید نماید. این کمپانی قرار است روز دوشنبه اخبار بیش‌تری را درباره پیستون منتشر کند؛ وبسایت Xi3 نیز در حال حاضر تصویری را نشان می‌دهد که روی آن نوشته شده: «انتظار به سر رسید.»والو در ماه مارس اعلام کرده بود که اگرچه در سال 2012 برخی «کارهای تحقیقاتی با Xi3» انجام داده است؛ اما دیگر با این کمپانی همکاری نمی‌کند. Xi3 هم جواب داده بود که رایانه پیستون به طور خاص برای کمپانی والو ساخته شده، اما اکنون به جای سیستم‌عامل لینوکس که مد نظر والو بود، با سیستم‌عامل ویندوز عرضه می‌شود تا «به همه فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های بازی دسترسی داشته باشد.»
به گزارش ایران نت ؛ هنوز مشخص نیست که Xi3 زور دوشنبه چه خبری را درباره پیستون منتشر می‌کند. این کمپانی پیش‌فروش پیستون را در ماه مارس و به قیمت 999 دلار آغاز و اعلام کرد این رایانه تا قبل از پایان سال 2013 عرضه خواهد شد. پیستون پردازنده چهار هسته‌ای 3.2 گیگاهرتزی، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD خواهد داشت. جزئیات سخت‌افزاری دیگری درباره این رایانه منتشر نشده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *