شرکت اچ‌پی در گزارش اخیر خود اعلام کرد تعداد آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری کشف شده در سال ۲۰۱۲ با نزدیک به ۲۰ درصد رشد نسبت به سال پیش از آن، به ۸۰۰۰ مورد رسیده است.

در گزارش Cyber Risk Report اچ‌پی برای سال ۲۰۱۲، تاکید شده که بخش عمده‌ای از این حفره‌های امنیتی، برای کسب و کارها «نیمه خطرناک» هستند.

نویسندگان این گزارش معتقدند کلید کنترل حملات سایبری در آینده، درک ریسک‌های کنونی است.

جاکوب وست (Jacob West) یکی از مدیران ارشد اچ‌پی با اشاره به این که حملات هکری بسیار پیچیده‌تر شده است، گفت مهاجمان به طور مداوم در حال پیشرفته‌تر کردن تکنیک‌های مورد استفاده خود هستند تا از این رهگذر بتوانند از چنبره پیچیده‌ترین ابزار امنیتی نیز بگریزند.

میزان خطرسازی ۴۴ درصد از آسیب‌پذیرهای کشف شده در سال گذشته، در حد «متوسط» بوده است. در حالی که ۳۶ درصد آنها «بسیار خطرناک» و فقط ۲۰ درصد این نواقص امنیتی «کم خطر» درجه‌بندی شده است.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های امنیتی در سال گذشته، وجود تعداد پرشمار برنامه‌های کاربردی آلوده بود که توسط هکرها تهیه و منتشر شده است.

در این گزارش همچنین عنوان شده که شیوه‌های مخربی همچون SQL injection، cross-site scripting، denial of service، buffer overflow و cross-site request forgery برخی از شایع‌ترین روش‌های مورد استفاده هکرها به شمار می‌رود.

بنا به گزارش اچ‌پی، حملات تزریق کد یا همان cross-site scripting، با اختصاص ۴۵ درصد، بیش از سایر روش‌ها مورد استفاده هکرها بوده است

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *