بیش از ۹۰ گروه فعال در زمینه دفاع از حقوق و حریم شخصی کاربران اینترنت در جهان با ارسال نامه‌ای سرگشاده برای اپل از این شرکت خواستند برنامه خود برای اسکن محتوای شخصی را کنار بگذارد.

به نقل از ایران نت نیوز ، اپل قصد دارد با هدف شناسایی عکس‌ها و محتوای مروج هرزه نگاری کودکان، پیام‌ها و فایل‌های چندرسانه‌ای ذخیره شده در نرم افزار آی مسیج و خدمات کلود خود را اسکن کند.

اپل می‌گوید از این طریق می‌توان تصاویر برهنه کودکان و نیز افرادی که چنین محتوای مستهجنی را رد و بدل می‌کنند شناسایی کرد و جلوی سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی را گرفت. اما مخالفان این طرح می‌گویند ممکن است از این طرح برای جاسوسی سایبری از افراد در فضای مجازی و نقض حریم شخصی و آزادی‌های آنها بهره گرفته شود. چنانچه دولت آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم افراد زیادی را هدف جاسوسی‌های خود در فضای مجازی قرار داده و اطلاعات خصوصی آنها را سرقت می‌کند.

در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است: اگر چه این قابلیت‌ها با هدف حفاظت از کودکان و کاهش محتوای مربوط به سوءاستفاده از آنان طراحی شده، اما ما بیم داریم که از ابزار یادشده برای سانسور اظهارات و نظرات افراد، تهدید حریم شخصی و به خطر انداختن امنیت افراد در سراسر جهان بهره گرفته شود.

مرکز دموکراسی و فناوری در آمریکا رهبری این موضوع را برای مقابله با برنامه‌های اپل بر عهده گرفته است.

شارون برادفورد فرانکلین مدیر این مرکز برنامه‌های اپل در این زمینه را ناامیدکننده و نگران کننده توصیف کرده است. سخنگوی اپل نیز در واکنش گفته که این نگرانی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *