گجت های پوشیدنی به طور حتم پا را از گوگل گلس فراتر خواهند گذاشت

گجت های پوشیدنی به طور حتم پا را از گوگل گلس فراتر خواهند گذاشتبدون شک گوگل گلس، ابزار پوشیدنی شگفت انگیزی است، اما بنیاد پژوهشی فناوری های صنعتی تایوان، از یک گجت پوشیدنی جدید صحبت می کند که به کمک آن می توان، درست مانند فیلم های علمی-تخیلی، واسط کاربری را در هوا لمس کرد.

 

اساس کار گوگل گلس، فناوری مدرنی است به نام واقعیت افزوده. حال محققان تایوانی سعی دارند توسط گجت پوشیدنی خود، یک گام بزرگ رو به جلوی دیگر بردارند و از این طریق، واقعیت مجازی حقیقی را در محیطی کاملاً تعاملی، به کاربران ارائه دهند.

این گجت جدید، آی-اِیر تاچ (i-Air Touch) نام نهاده شده. به کمک این ابزار، کاربران قادر خواهند بود دست خود را دراز کرده و تصاویر را در هوا لمس کنند. این تصاویر و همچنین تعامل دست کاربر با آنها، توسط دو دوربین جاسازی شده در بالای عینک (مخصوص این کار)، مدیریت می شود. این دوربین ها حرکات دست را با دقت زیر نظر گرفته و با موقعیت نسبی تصاویر تابانده شده جلوی کاربر مطابقت می دهند.

آی-اِیر تاچ در حال حاضر تنها یک نمونه اولیه است و مانند هر نمونه اولیه دیگری، زمان لازم دارد تا کارایی های اش تکمیل شده و ظاهری شیک تر پیدا کند. گویی گجت های پوشیدنی در قالب عینک های هوشمند، مسیر تکاملی خود را می پیمایند. در ضمن آی-اِیر تاچ نشان داد که عینک های هوشمند در بن بست قابلیت های فعلی گوگل گلس، توقف نکرده اند و نوآوری های جدیدتری را با خود همراه می آورند، که صد البته آینده محصول نوپای گوگل را هم تحت تاثیر قرار خواهند داد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *