گذشته از اینکه گوشی شما چه قابلیت های پیش فرضی (مثل عکاسی خوب، ارتباطات قوی، رادیو و …) داشته باشد، عامل تعیین کننده تر در مورد خوب و بد بودنش، اپلیکیشن هایی است که روش نصب می کنید

اگر این برنامه ها بیخود و غیرکاربردی باشند. فکر می کنید گوشی تان به درد لای جرز نمی خورد و اگر هر روز ازشان استفاده کنید، بعد یک ماه متوجه می شوید که بخش زیادی از کارهایتان با گوشی راست و ریس شده. اینها اپلیکیشن های پیشنهادی ماست. برای دانلود آنها کافی است نامشان را سرچ کنید یا به مارکت سنتر گوشی تان سر بزنید.
اندرویدی ها cafebazaar.ir را دارند، اپلی هایی که جیل بریک کرده اند و گوگل پلی، اپ استور و فروشگاه مایکروسافت هم با اعمال شاقه در دسترسند.
یادتان باشد که اینترنت بهترین دوست و یاور برای اوقاتی است که به مشکل برخورده اید و سوالی پیش آمده. به همین جهت اگر در مورد نصب و استفاده از اپلیکیشن ها مشکلی داشتید، حتما سر چی در گوگل بزنید. جواب می شود.
آموزشی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جایی به دیکشنری نیاز پیدا کنید اما به آن دسترسی نداشته باشید. در این صورت بد نیست برای گوشی اندرویدتان به فکر یک فرهنگ لغت باشید؛ مثل FastDic. فست دیک یک دیکشنری سریع و آسان برای تبدیل لغات انگلیسی به فارسی و برعکس است که بدون هیچ دردسری می توانید آن را دانلود و نصب کنید.این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد و روی تمام نسخه های اندروید قابل اجراست. برای استفاده آن نیاز به داشتن فونت فارسی ندارید و با تمام کیبوردهای فارسی هم سازگاری دارد. دراین برنامه بیش از 80 هزار کلمه با موضوعات مختلف قرار داده شده که بدون نیاز به اینترنت می توانید از آنها استفاده کنید. این برنامه 13 مگابایت حجم دارد ولی اگر حافظه داخلی کافی ندارید، می توانید آن را روی کارت حافظه نصب کنید.
لغت نامه شخصی
اگر اندرویدی نیستید و گوشی اپلی دارید، در زمینه دیکشنری برای اپلی ها اپلیکیشن بامزه ای روی «سیب چه» وجود دارد که قیمتش هزار تومان است.این لغت نامه شخصی به شما اجازه می دهد لغات دیکشنری شخصی تان را اضافه کنید تا هر وقت لازمتان شد. در دسترس باشند. مثلا اگر دارید درس تخصصی مربوط به مهندسی معدن می خوانید و با اصطلاحات خاصی روبرو هستید، می توانید آنها را در دیکشنری شخصی تان بنویسید و همراه داشته باشید.«ویکی واژه رایانه» یک فرهنگ لغت کامل و جامع در مورد اصطلاحات کامپیوتری است. در این برنامه می توانید بیش از 10 هزار اصطلاح کامپیوتری را – ازت سخت افزار و نرم افزار گرفته تا شبکه، ذخیره و بازیابی اطلاعات، برنامه ها و نرم افزارهای گرافیکی، بازی ها، پردازش اطلاعات، وب گردی و هر واژه ای که ممکن است در مورد کامپیوتر، اینترنت و برنامه نویسی باشد و معنای آن را ندانید – پیدا کنید.این برنامه اصطلاحات فنی را با زبانی ساده توضیح داده و مجموعه ای از لغات و اصطلاحات کامپیوتری را جمع کرده که آدم واقعا از دیدنش لذت می برد! اگر کاربر حرفه ای نیستید و معنی خیلی از کلمه ها را نمی دانید، این برنامه را غنیمت بشماریدش.این برنامه، یک بانک اطلاعات دارویی است که در آن مجموعه کامل و مفیدی از 60 هزار دارو بر اساس 52 گروه دارویی از شرکت های مختلف به زبان فارسی گردآوری شده. جست و جوی سریع، طبقه بندی داروها بر اساس گروه های دارویی شرکت سازنده و واردکننده و اطلاعات کاملی درباره نحوه مصرف، مکانیسم اثر و عوارض جانبی داروهای گوناگون از مهمترین امکانات این برنامه است. یادتان باشد خوددرمانی کلا چیز خوبی نیست اما اگر مریض شده اید و حوصله دکتر رفتن ندارید و از قضا گوشی یا تبلت اپلی دارید، با این برنامه لااقل می توانید بهمید که قرص هایی که در خانه موجودند، به چه دردی می خورند.
به تعداد آدم های روی زمین اپلیکیشن هست برای پخش فایل ها اما بیشتر آنها فرمت های خاصی را به رسمیت می شناسند و کلی از فرمت ها را اجرا نمی کنند. MXPlayer یک پخش کننده قدرتمند است که بر پایه یک سیستم رمزگشایی چند هسته ای ساخته شده و نسبت به پخش کننده های معمولی عملکرد بهتری در پخش ارائه می کند.این برنامه یک سری از امکانات مانند انتخاب آهنگ های صوتی، نمایش اطلاعات و تهیه فهرستی از آهنگ ها و فایل های مورد نظر را روی نمایشگر امکانپذیر می سازد و به دلیل رابط کاربری ساده و منظمی که دارد؛ به شما اجازه می دهد تمامی تنظیمات راحتی در حالت پرواز روی نمایشگر اعمال کنید. زیرنویس فیلم ها را هم می توانید با تنظیم یک گزینه روی نمایشگر مشاهده کنید. تنظیم جهت نمایشگر برای رسیدن به زاویه دید مناسب، کنترل روشنایی تصویر و انجام عملیات واکنش لمسی هنگام پخش فیلم از مهمترین امکانات این برنامه است.
نبض بازار
در حال حاضر قیمت اغلب کالاها گارانتی روزانه دارندو اگر امروز چیزی را قیمت کنید، تضمینی ندارد که قیمتش فردا همان باشد. در این وضعیت داشتن یک برنامه روی گوشی که قیمت روز هر چیزی را نشان دهد، به نظر لازم می آید. «نبض بازار» همانطور که از اسمش پیداست. در مورد تغییر و تحولات بازار و قیمت کالاها صحبت می کند.در این برنامه تا کلاه قیمت روز کالاهای دیجیتالی مثل لپ تاپ، دوربین، تلفن همراه، تبلت و همچنین خودرو و لوازم آن قرار داده شده و سایر کالاها هم به زودی اضافه می شوند. نبض بازار به خودی خود اعلام کننده قیمت نیست و اعداد و ارقامش را از چندین منبع مختلف می گیرد و بسته به انتخاب شما، نمایش می دهد.
این یک دیوار است برای چسباندن آگهی های خودتان و خواندن آگهی های بقیه. اگر لوازمی دارید که می خواهید آبشان کنید یا دنبال چیزی برای خریدن می گردید، «دیوار» برایتان جذاب خواهد بود. آگهی های روی دیوار شامل لوازم خانگی، وسایل نقلیه، کسب و کار، سرگرمی، اوقات تفریح و … است و براساس موقعیت جغرافیایی تنظیم شده اند.
یعنی اگر دنبال خرید یک گوشی خاص مثلا در اصفهان باشید، می توانید وارد استان اصفهان شوید. مدل گوشی را سرچ کنید و بعد از پیدا کردن نتیجه های مورد نظر با صاحب آگهی تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید. آگهی های دیوار از روی سایت این اپلیکیشن به نشانی divar.ir هم قابل مشاهده اند.
یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران ایرانسل از آن گله دارند، زیاد بودن طرح ها و کدها و شلوغ و پلوغی آنهاست. بسیاری از این می نالند که پیدا کردن یک کد خاص روی شبکه ایرانسل ساده نیست و آدم سردرگم می شود. اینجور مواقع، اندرویدی ها می توانند اپلیکیشن ایرانسل را روی گوشی شان نصب کنند.
این اپلیکیشن همه کدهایی که به احتمال زیاد لازمتان می شود را در خودش دارد. کافی است بین منوها بگردید و کاری که می خواهید انجام دهید را انتخاب کنید تا کد مخصوص آن شماره گیری شود. برای اطلاعات بیشتر راجع به طرح ها هم می توانید به سایت خود ایرانسل به نشانی irancell.ir سر بزنید.
پیشخوان اول اپلیکیشنی است که دارندگان سیم کارت های همراه اول می توانند با آن به کلیه خدمات و سرویس های ارائه شده توسط این اپراتور دسترسی داشته باشند و آنها را مدیریت کنند؛ بدون نیاز به حفظ کردن کدها و طرح های مختلف. همراه اولی ها با استفاده از این نرم افزار می توانند سرویس های مختلفی از جمله آوای انتظار، اینترنت همراه، پیام گیر صوتی، انتظار و انتقال مکالمه و انتقال اعتبار را بدون نیاز به وارد کردن کدهای دستوری، فعال یا غیرفعال کنند.
 همچنین اگر از طریق GPRS یا WiFi به اینترنت وصل باشید، فهرستی الز تازه ترین آواهای انتظار هم در پیشخوان اول قابل مشاهده و فعال سازی است. امکانات دیگری از جمله دریافت موجودی، خرید شارژ، همبانگ و جیرینگ هم با این اپلیکیشن خیلی ساده و راحت در دسترسند.
این برنامه مثل یک قاب عکس دیواری چند تکه است که می توانید عکس های مورد علاقه خود را در آن بچینید و آن را تبدیل به یک تصویر ترکیبی زیبا کنید. کاربرانی که از برنامه «اینستاگرام» استفاده می کنند، می توانند این اپلیکیشن را به عنوان قاب عکس اختصاصی عکس های خود به کار بگیرند.
این برنامه 9 مگابایت حجم دارد و برای تمام نسخه های اندروید قابل استفاده است. اکثر عکس هایی که می بینید، دوست و رفیق هایتان روی شبکه های اجتماعی می گذارند و برش های جالب و جدیدیدارند. با این برنامه ادیت شده اند.
احتمالا حس کرده اید که در سیستم عامل هایی مثل اندروید، گاهی اوقات برنامه ها مثل کنه به پس زمینه سیستم می چسبند، بسته نمی شوندو باعث کاهش سرعت سیستم و اشغال حافظه کوتاه مدت (یا همان رَم) می شوند. برای از بین بردن این حالت، از این برنامه استفاده کنید و با قطع عملکرد این برنامه ها، مموری را سبک کنید. برای استفاده از این برنامه کافی است آن را باز کنید و فهرست برنامه هایی که اجازه ندارند در پس زمینه باز بمانند را وارد کنید.
همچنین امکان ایجاد تنظیماتی برای بستن نرم افزارهای غیرضروری در حال اجرا در دوره های زمانی مشخص هم وجود دارد. این برنامه رایگان است، حجم بسیار کمی دارد و یکی از آن برنامه هایی است که احتمالا دیر یا زود به آن نیاز پیدا می کنید.
اکثر ما حتی اگر بدانیم قرار است سه ماه بعد فلان امتحان نرا بدهیم، تا دو روز قبل برگزاری اش (و بعضا تا شب موعود!)، عین خیالمان نیست که هیچی نخوانده ایم. وقتمان می گذرد و می گذرد تا اینکه می بینیم «ای بابا، بازم مدرسه ام دیر شد!». این جوری آماده شدن برای امتحان های میان ترم یا کوئیزهای جمع و جور کلاسی، تبدیل به یک بحران بزرگ می شود. اما +Flashcards به زندگی دیجیتالی ما آمده تا این مشکل را حل کند.
این اپلیکیشن یک سرویس رایگان است که به شما اجازه می دد نکات کوتاه و مهم را به شکل فلش کارت روی آی پدتان سیو کنید و هر زمان که لازم شد بهشان سربزنید. به کمک فلش کارت می توانید از خود کوئیز بگیرید و ببینید چند مرده حلاجید. ضمنا می توانید به جای تولید محتوا و نوشتن فلش کارت های جدید، فلش کارت های آماده ای که بقیه برای این اپلیکیشن نوشته اند را دانلود کنید و بخوانید.
نوکیای 1100 چراغ قوه داشت اما حالا خیلی از گوشی های چند میلیون تومانی چراغ قوه ندارند! Flashlight یک برنامه کاربردی است که کار همان چراغ قوه را می کند. این برنامه از فلاش دوربین گوشی برای ایجاد روشنایی بهره می برد و از بیشتر موبایل هایی که دارای فلش هستند پشتیبانی می کند. این برنامه ویجت های گوناگونی دارد و به صورت رایگان قابل دانلود است. یادتان باشد که روشن گذاشتن فلاش گوشی، انرژی زیادی از باتری زبان بسته می گیرد.
قبض موبایلتان 300 اوشلوق است؟ روزی 200 دلار پول کارت شارژ می دهید؟ اگر پشت کامپیوتر یا لپ تاپ نشسته باشید، می توانیت از طریق اسکایپ یا چت های تصویری دیگر با دوستان خود صحبت کنید اما ما یک پیشنهاد بهتر داریم. Viber یک برنامه ارتباطی بسیار کاربردی برای برقراری تماس تلفنی و فرستادن پیامک به صورت رایگان است.
 با نصب این برنامه می توانید با دیگر دوستان خود که از اندروید یا آیفون استفاده می کنند از طریق اینترنت بدون پرداخت هزینه ای برای تلفن صحبت کنید. این برنامه 7 مگابایت حجم دارد و می توانید آن را رایگان دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. نکته اینجاست که اعضای وایبر به وسیله شماره تلفن همراهشان در سایت عضو می شوند و اینطوری می توانید هر کسی که بین دوست و آشنایتان عضو وایبر باشد را به راحتی پیدا کنید. هنگام استفاده، حواستان به مصرف حجم اینترنت باشد؛ یعنی بهتر است زیاد با GPRS به آن وصل نشویدو هر جا WiFi بود روشنش کنید.
آی شارژ یک برنامه رایگان و کم حجم اندرویدی برای خرید آسان و سریع شارژ برای سیم کارت های اعتباری است. اگر از دارندگان خط های اعتباری باشید، ممکن است یکهو شارژتان تمام شود و از قضا بدموقع این اتفاق بیفتد. نزدیکتان هم جایی نباشد که شارژ بفروشد. اینجور مواقع این برنامه شما را از وضعیت بی شارژی نجات می دهد. با استفاده از این اپلیکیشن میتوانید بدون نیاز به وارد کردن کد شارژ، سیم کارتتان را شارژ کنید، کد خریداری شده را به وسیله اس ام اس برای رفقا بفرستیدو حساب GPRS خود را هم سارژ کنید.
اگر زمانی آیفون، آی پد یا هر یک از گجت های اپتل خود را جایی جا گذاشتید، نگران نباشید. به کمک این برنامه می توانید دستگاه خود را پیدا کرده واز اطلاعات خود محافظت کنید. کافی است با یکی از گجت های iOS و به کمک اکانت اپل خود وارد این برنامه شوید. می توانید گمشده خود را از روی نقشه پیدا یا اطلاعات آن را به کمک برنامه قفل کنید. امکانات دیگری مثل وادار کردن گوشی به راه انداختن سروصدا (خصوصا وقتی می دانید جایی در نزدیکی تان گم شده) هم وجود دارد.
سرگرمی
باز هم پدال گاز شما گیر کرده و برای اینکه جلو بروید ناچارید بیشتر و بیشتر گاز بدهید. یکی دیگر از بازی های هیجان انگیز موبایلی که می توانید بدون پرداختن هزینه ای حالش را ببرید. در این بازی باید با استفاده از کنترل های چپ و راست، ماشین را طوری بچرخانید که نه سوختش تمام شود و نه ضربه شدیدی ببیند. با جمع آوری سکه ها، می توانید ماشین جدیدی بخرید و ماموریت خود را کامل کنید و جایزه نهایی را ببرید.
GYRO از آن بازی های اعتیادآوری است که تا به سرگیجه نیفتید، رهایش نمی کنید. ژیرو اگرچه بسیار راحت است ولی باید در کار کردن با فناوری لمسی استاد باشید تا بتوانیدآن را انجام دهید. در این بازی باید چرخ را بچرخانید و رنگ ها را با هم تطبیق دهید تا بتوانید امتیازات لازم را کسب کنید.
برج پنیر یکی از بازی های فکری ودر عین حال هیجان انگیز اندرویدی است که با گرافیکی دیدنی و جلوه های صوتی جالب طراحی شده. در این بازی، یک گربه بازیگوش ماموریت دارد از پنیرها در برابر موش های بدجنس و شکمو محافظت کند. شما باید به این گریه کمک کنید تا پنیرهای خوشمزه را از چنگال موش ها نجات دهد. این بازی رایگان شش مگابایت حجم دارد و یکی از پرطرفداراترین بازی های اندرویدی است؛ البته اگر از «انگری بردز» و بقیه این تیپ بازی ها که خواجه شیراز هم کاربرش هست صرفنظر کنیم.
doodle fit free از سری بازی های فکری – پازلی است که هم اندروید و هم iOS آن را برای کاربران خود قرار داده اند. یک بازی اعتیادآور که شروع کردن آن با خودتان است و تمام کردنش با خدا! در این بازی باید شکل های موجود را در قالبشان قرار دهید تا طرحتان کامل شود. این برنامه مراحل زیادی دارد که با کامل کردن اشکال به پایان می رسد و حجم آن حدود 30 مگابایت است.
«طناب رو ببر» یکی از بازی های فوق العاده بامزه ای است که هم در آندروید و هم در آی تونز می توانید آن را پیدا کنید. یک موجود بامزه شکمو که شبیه قورباغه است. همیشه منتظر نشسته تا شما آب نبات هایی که از طناب ها آویزان است را بریده و در دهان او بیندازید. طبعا هرچه مراحل بازی جلوتر می رود، بازی هم سخت تر می شود. مراقب باشید آب نبات ها را به زمین نیندازید چون قورباغه شدیدا ناراحت می شود. اگر گوشی هوشمند ندارید، نام این بازی را به همراه کلمه IE9 در گوگل سرچ کنید؛ نسخه اینترنتی اش هم پیدا می شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *