انانیموس کامپیوترهای چند وزارتخانه آمریکا را هک و در اختیار داشته است

انانیموس کامپیوترهای چند وزارتخانه آمریکا را هک و در اختیار داشته استاخیراً اف بی آی طی اطلاعیه ای اعلام کرده که انانیموس در طول یک سال گذشته، تعداد نامشخصی از کامپیوترهای واقع در آژانس ها و وزارتخانه های دولتی آمریکا را در اختیار داشته و در حال دزدی اطلاعات از آنها بوده. در گزارشی که رویترز در این باره منتشر کرده آمده که دپارتمان انرژی وزارت دفاع و همینطور دپارتمان های بهداشت و خدمات انسانی هدف این حمله اطلاعاتی بوده اند.

در این حمله که از اواخر دسامبر سال گذشته شروع شده، از یک باگ امنیتی در نرم افزار Adobe ColdFusion برای رخنه به کامپیوترها استفاده شده. (ادوبی کلدفیوژن از نرم افزارهای شرکت ادوبی است که برای طراحی وبسایت مورد استفاده می گیرد.) مهاجمان پس از به دست گرفتن کنترل کامپیوترهای آلوده درهای پشتی خودشان را برای دسترسی به اطلاعات در آینده تعبیه کرده اند. در گزارش رویترز آمده که هکرها حتی تا ماه گذشته به بسیاری از کامپیوترهای آلوده دسترسی داشته و مشغول جمع آوری اطلاعات بوده اند.

بر اساس اطلاعاتی که اواخر مهر ماه گذشته در یک ایمیل داخلی در این وزارتخانه ها به دست معاون وزیر انرژی رسیده، اطلاعات شخصی ۱۰۴ هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه و اعضای خانواده آنها به علاوۀ اطلاعات حداقل ۲۰ هزار حساب بانکی در این جریان به سرقت رفته. همچنین آمده که اطلاعات این حساب های بانکی بسیار حساس هستند و امکان دزدی از این حساب ها وجود دارد.

به گفته مقامات، این هک گسترده به پرونده لری لاو ارتباط دارد. او که یک بریتانیایی است، تنها چند هفته پیش به اتهام هک کامپیوترهای دپارتمان های وزارتخانه های مذکور، دستگیر شد. نتیجه تحقیقات نشان داده که آقای لاو از حفره امنیتی ادوبی کلدفیوژن اطلاع داشته.

از خانم هیتر اِدِل -سخنگوی شرکت ادوبی – نقل شده که او از گزارش اف بی آی مطلع نیست. اما وی اضافه کرده که شرکت ادوبی این باگ امنیتی را در بسته های به روز رسانی رفع کرده بوده و تمام کامپیوترهایی که این بسته به روز رسانی امنیتی را دریافت نکرده اند، در خطر حمله قرار داشته اند.

گروه انانیموس گروهی قدرتمند با ساختار نامشخص است که تا به حال بارها و بارها در کمپین های مختلف، به حمله یا هک صدها شرکت و مرکز دولتی و غیردولتی در سراسر جهان اقدام کرده. آنها چندی پیش با حمله به وبسایت های ebay و paypal -که راه های کمک به سایت ویکی لیکس را بسته بودند- برای مدتی مانع ادامه کارشان شدند و این مساله موجب شهرت چند برابری این گروه به عنوان هکرهایی که حامی آزادی اطلاعات هستند شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *