مدتی است که شایعه استفاده اپل از سنسورهای تشخیص اثر انگشت در اینترنت منتشر شده

و اکنون با به کارگیری احتمالی فناوری «ارتباط حوزه نزدیک» در آیفون 5S و همچنین خریدن شرکت امنیتی «آثن‌تک» توسط اپل، این شایعات کم‌کم به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.
اپل ممکن است در آیفون 5S از فناوری «ارتباط حوزه نزدیک» برای برقراری ارتباط وایرلس، و همچنین سنسور تشخیص اثر انگشت استفاده کند. یکی از گزارش‌های اخیراً منتشر شده پیش‌بینی کرده که آیفون از سنسور تشخیص اثر انگشت برای افزایش امنیت در استفاده از فناوری ارتباط حوزه نزدیک مثلاً در خریدهایی بهره خواهد برد که از این طریق انجام می‌شوند.
وبسایت روزنامه «چاینا تایمز» گزارش داد که اپل یک تولیدکننده تایوانی چیپ‌های رایانه‌ای موسوم به «چیپ‌باند» را انتخاب کرده تا این امکانات جدید را برای آیفون 5S ایجاد کند. «چاینا تایمز» همچنین گفته که فناوری لازم برای این امکانات را هم شرکت امنیت موبایل «آثن‌تک» تأمین خواهد کرد؛ شرکتی که اخیراً اپل آن را خریده است.
 شرکت «آثن‌تک» قبلاً هم در زمینه سنسورهای تشخیص اثر انگشت با کمپانی‌های غول‌پیکری نظیر مایکروسافت همکاری کرده است. آیا اپل هم از خرید این شرکت همین قصد را دارد؟
قبلاً هم شایعاتی درباره این‌که اپل از نوعی فناوری تشخیص اثر انگشت در محصولاتش استفاده خواهد کرد، پخش شده بود؛ به ویژه پس از خرید شرکت «آثن‌تک» توسط اپل در سال 2012. مایکروسافت هم در سال 2003 برای پشتیبانی نرم‌افزاری از فناوری بیومتریک (زیستی‌سنجی) در ویندوز با «آثن‌تک» همکاری کرده بود. این شرکت نرم‌افزار راه‌اندازی را تهیه کرد که مدعی بود می‌تواند مثالی برای سایر شرکت‌هایی باشد که می‌خواهند سخت‌افزارهای بیومتریک تولید کنند.
سایت خبری تقریباً متقن «ماکوتاکارا» گزارش داده که کمپانی «فاکس‌کان» هم ظاهراً تولید آیفون 5S را آغاز کرده و دارد خود را برای افزایش میزان تولید آماده می‌کند. این سایت همچنین خبر داده که اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo هم شاید پس از انتشار نسل 5S بالأخره شروع به فروش آیفون اپل کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *