بنچمارک گرافیکی تراشه Dimensity 9400 منتشر شد؛ بهتر از A18 Pro و Snapdragon 8 Gen 3

کمتر از یک ماه به معرفی تراشه پرچمدار مدیاتک دایمنسیتی 9400 مانده و اکنون در بنچمارک‌های جدید منتشر شده، این تراشه توانسته در بخش گرافیکی، عملکردی فوق‌العاده داشته باشد. در ادامه با جزییات بیشتر این تراشه و بنچمارک آن همراه باشید.

در ابتدا باید بگوییم که واحد گرافیکی این تراشه Immortalis-G925 شرکت آرم است که توسط مدیاتک به عنوان «قدرتمندترین GPU با بهینه‌ترین مصرف» نامگذاری شده است. این GPU توانست در بنچمارک‌های گرافیکی تراشه‌های Apple A18 Pro و Snapdragon 8 Gen 3 را شکست دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گرافیک Immortalis-G925 توانست در بخش GFX Aztec 1440p off-screen بنچمارک Vulkan، نتیجه 134 fps را ثبت کند، در صورتی که این مقدار برای تراشه A18 Pro اپل 72 fps و برای اسنپدراگون 8 نسل 3، برابر با 95 fps است.

این آزمون که بخشی از مجموعه GFXBench است، برای شبیه‌سازی محیط‌های سه بعدی سنگین، همانند بازی طراحی شده تا گرافیک تراشه را تحت فشار حداکثری قرار دهد.

بخش 1440p بدین معنی است که این آزمون در رزولوشن 1440p یا همان QHD انجام شده و جزییات بیشتری را به اجرا گذاشته است. همچنین بخش off-screen نیز بدین معنی است که عملکرد خام واحد گرافیکی بدون توجه به رزولوشن صفحه، مد نظر قرار داده شده است.

با توجه به نتایج به دست آمده، به نظر می‌رسد گرافیک Immortalis-G925، پتانسیل بالایی را برای تجربه بازی با کیفیت بالا روی گوشی، ارائه کند. اگرچه باید به این نکته نیز توجه کرد که عملکرد نهایی این تراشه، به سازنده گوشی نیز بستگی دارد که چگونه از این تراشه در گوشی خود بهره ببرد.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9400 قرار است در سال 2025 در گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار گیرد که احتمالاً فقط گوشی‌های پرچمدار شرکت‌ها به آن مجهز خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 9 =

پربازدیدترین ها