در دنیای فناوری امروزی، استفاده از هارد دیسک یکی از راه حل ها برای ذخیره انبوه اطلاعات است. اما شاید گاهی برای شما پیش امده باشد که هارد دیسک آسیب دیده و اطلاعاتتان از دست رفته باشد. نگران نباشید شما خودتان می توانید اطلاعات را بازیابی نمایید.

در اینجا چند راه حل برای برگشت اطلاعات از دست رفته را شرح می دهیم.
PC Hard Drive Recovery Recuva
اولین برنامه ای که می توان به آن اشاره کرد Recuva است که یکی از بهترین برنامه های رایگان بازیابی اطلاعات است. این برنامه حتی می تواند اطلاعات هارد دیسک فرمت شده را هم بازیابی نماید. قابلیت جالبی که این برنامه دارد بازیابی فایل های انتخابی است.
PC Inspector File Recovery
اگر برنامه قبلی نتوانست کمکی کند این برنامه حتما در کنار برنامه Recuva فایل مورد نظر شما را بازیابی می نماید. این برنامه برای بازیابی سه گزینه به شما پیشنهاد می دهد.اولین گزینه Recover Deleted Files است که اجازه می دهد فایل هایی که از روی هارد بصورت دائمی پاک شده اند را بازیابی نماید. البته این کار زمانی ممکن است که روی پارتیشن فایل های پاک شده فایل دیگری قرار نگرفته باشد.دومین گزینه Find Lost Data اجازه می دهد فایل هایی را که بر اثر آسیب هارد دیسک از بین رفته، بازیابی نماید. بعد از انتخاب این گزینه از شما پرسیده می شود که می خواهید از پارتیشنهای ابتدایی شروع نمایید یا انتهایی، بهترین حالت استفاده از گزینه default settings است که تمام هارد دیسک را اسکن می نمایید. این کار بسته به حجم هارد زمان زیادی می برد.سومین گزینه Find Lost Drive می باشد. از این گزینه زمانی استفاده نمایید که هارد مورد نظر در My Computer یا Windows Explorer دیده نمی شود.
GetDataBack
اگر برنامه های رایگان بالا به شما در بازیابی اطلاعات کمکی نکرد می توانید از این برنامه استفاده نمایید. این نرم افزار یکی از قدرتمندترین نرم افزارهایی است که در زمینه بازیابی اطلاعات مطرح شده است و در دو ویرایش برای درایوهای دیسک سخت با فرمت FAT و همچنین نسل جدید درایو ها با فرمت NTFS عرضه شده است. که نسخه GetDataBack For FAT آن از FAT 12, 16 & 32 و نسخه GetDataBack for NTFS آن از انواع NTFS ها پشتیبانی می کند.برنامه GetDataBack می تواند فایل های آسیب دیده براساس اتفاقات و مشکلات برق رسانی یا صدمات فیزیکی هاردو یا پاک شدن عمدی یا غیرعمدی اطلاعات را بازیابی نماید. کار با این برنامه به حدی راحت است که تنها با انتخاب هارد مورد نظر، برنامه کار خود را شروع کرده واطلاعات را باز یابی می نماید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *