Deepfake Detector معرفی شد؛ نرم‌افزار تشخیص ویدیوهای دیپ فیک از مک‌ آفی!

مک آفی به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه امنیت سایبری از یک ابزار قدرتمند برای تشخیص ویدیوهای جعلی یا دیپ فیک رونمایی کرده است. این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند با دقت بالایی ویدیوهای ساختگی را تشخیص دهد. نکته جالب اینکه نرم‌افزار Deepfake Detector برای تشخیص ویدیوهای فیک نیازی به اینترنت نداشته و به قدرت پردازشی سیستم شما وابسته است.

مک‌ آفی در حوزه‌ امنیت سایبری فعالیت داشته و اکنون با کمک لنوو از یک ابزار جذاب تشخیص ویدیوهای فیک رونمایی کرده است. این ابزار با نام Deepfake Detector روانه بازار شده و در ابتدا برای لپ‌تاپ‌های هوش مصنوعی لنوو فعال شده است.

ابزار Deepfake Detector مک آفی
با پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی، تولید محتواهای ساختگی به‌شدت افزایش یافته است. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر، ویدیوها و حتی صداهای بسیار واقع‌گرایانه‌ای تولید کنند که تشخیص آن‌ها از واقعیت بسیار دشوار است. این موضوع سبب شد کلاهبرداری‌ها و انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی به‌شدت افزایش یابد.

ابزار تشخیص دیپ فیک مک آفی در شناسایی خطرات مربوط به محتوای جعلی بسیار موثر بوده و با استفاده از پایگاه داده‌ عظیمی از ویدیوهای واقعی و ساختگی آموزش دیده است. این ابزار می‌تواند با دقت بسیار بالایی ویدیوهای دیپ فیک را شناسایی کند.

مک آفی در کنار این ابزار به دنبال راه اندازی یک پلتفرم آموزشی آنلاین برای کاربران به منظور شناخت بهتر تهدیدات هوش مصنوعی است. مهم‌ترین قابلیت این ابزار، تشخیص ویدیوهای دیپ فیک به صورت آفلاین بوده تا هیچگونه اطلاعاتی به سرورهای این شرکت ارسال نشود و از حریم خصوص کاربران حفاظت شود.

پیش از این اینتل از پلتفرم جدیدی با نام FakeCatcher رونمایی کرده بود که می‌تواند با دقتی در حدود 96 درصد ویدیوهای جعلی را تشخیص دهد. پلتفرم تشخیص دیپ فیک اینتل را می‌توان اولین پلتفرم آنلاین آشکارساز ویدیوهای جعلی در جهان دانست که در عرض چند میلی ثانیه می‌تواند ویدیوهای جعلی را شناسایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نه =

پربازدیدترین ها