راهکار واتساپ برای اینکه دیگر پیام اسپم دریافت نکنید؛ نام کاربری مجهز به پین کد!

یکی از مزایا و البته از بسیاری جهات، مشکلات واتساپ این است که هر کسی می‌تواند با دانستن شماره تلفن شما به حساب کاربری‌تان پیام دهد. راهکار جدید واتساپ که تعریف نام‌های کاربری با دسترسی متفاوت است به شما اجازه خواهد داد که برای همیشه از شر مخاطبانی که نمی‌خواهید در امان بمانید.

واتساپ مدتی است که در حال کار روی امکان اضافه کردن نام کاربری برای کاربران است. با اینکه این ویژگی هنوز برای عموم عرضه نشده، اما تغییر جالبی در این زمینه ایجاد شده است.

بنابر گزارشی که توسط وبلاگ WABetaInfo به عنوان منبع اصلی انتشار اخبار قابلیت‌های واتساپ، پیش از عرضه عمومی منتشر شده، در آخرین نسخه بتای واتساپ برای اندروید (نسخه 2.24.18.2)، کاربران می‌توانند یک کد PIN برای نام کاربری خود تنظیم کنند. این کار باعث می‌شود که افرادی که قبلاً با شما تعامل نداشته‌اند، تنها با دانستن نام کاربری نتوانند به شما پیام دهند.

این قابلیت می‌تواند بسیار مفید باشد و به کاهش پیام‌های اسپم (که امروزه در واتساپ به مشکلی رایج تبدیل شده) کمک کند. با وجود این کد PIN، اگر کسی که قبلاً با شما ارتباط نداشته بخواهد پیام ارسال کند، علاوه بر دانستن نام کاربری، باید کد PIN شما را نیز بداند که حداقل باید چهار رقم باشد.

از طرف دیگر، مکالمات با افرادی که قبلاً با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید، به روال سابق ادامه خواهد داشت و تغییری در این تعاملات پس از پیاده‌سازی نام کاربری برای همه ایجاد نخواهد شد.

متأسفانه، هنوز مشخص نیست که ویژگی نام کاربری و پشتیبانی از کد PIN چه زمانی از حالت بتا خارج می‌شود، اما با توجه به روند توسعه معمولی واتساپ، بعید است که این قابلیت‌ها تا قبل از پایان سال به طور عمومی عرضه شوند.

نظر شما در مورد این قابلیت جدید امنیتی چیست؟ در صورت فعال شدن از آن استفاده خواهید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =

پربازدیدترین ها