پس از Nova Lake-S منتظر پردازنده‌های سری Razor Lake-S از اینتل باشید

در حال حاضر یک ماه با عرضه پردازنده‌های دسکتاپ نسل پانزده با نام Arrow Lake-S فاصله داریم و پس از نیز باید منتظر خانواده Nova Lake-S باشیم. با این وجود، اکنون مشخص شده که نسل بعدی پردازنده‌های اینتل قرار است با نام Razer Lake-S و احتمالاً همراه با چیپست و سوکت جدید از راه برسد.

پلتفرم پردازنده‌های دسکتاپ اینتل به زودی شاهد از راه رسیدن سری Arrow Lake-S خواهد بود، مجموعه جدیدی از پردازنده‌های رده مصرف کننده که جایگزین سری Core i شده و معماری و ویژگی‌های جدیدی را به همراه خواهند داشت.

در حالی که پردازنده‌های دسکتاپ سری Arrow Lake-S اینتل ماه آینده از راه می‌رسند، به نظر می‌رسد که شایعات پیرامون نسل‌های بعدی آغاز شده و اولین اطلاعات در رابطه با آن افشا شده است.

همانطور که از قبل مشخص شده، پس از خانواده Arrow Lake-S ما باید در انتظار سری Nova Lake-S باشیم که به عنوان بخشی از Core Ultra 400 عرضه می‌شوند.

در این بین نیز پردازنده‌های Core Ultra 300 قرار دارند که از CPUهای خانواده Panther Lake تشکیل می‌شوند؛ با این حال، این تراشه‌های در رده مصرف‌کننده و دسکتاپ قرار نگرفته و چندان از آن‌ها صحبت نمی‌شود.

در حال حاضر گفته می‌شود که سری Nova Lake-S قرار است یک ارتقای بزرگ برای پردازنده‌های Arrow Lake باشد، چرا که این پردازنده‌ها از هسته‌های CPU و GPU جدید بهره‌مند شده‌اند.

منتظر Raze Lake-S با انبوهی از تغییرات باشید
با تمام این تفاسیر، طبق تازه‌ترین اطلاعات افشا شده در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، پس از Nova Lake-S قرار است پردازنده‌های اینتل با اسم Razer Lake معرفی شوند.

این خانواده قرار است با نام رسمی Razer Lake-S به رایانه‌های شخصی راه یابند.

به گزارش wccftech، در نظر داشته باشید که همچنان مشخص نیست که پردازنده‌های Razer Lake یا حتی Nova Lake همچنان با سوکت LGA 1851 سازگار خواهند بود یا خیر.

برخلاف پردازنده‌های نسل 12، نسل 13 و نسل 14 اینتل که از نظر طراحی بسیار شبیه به هم بودند، پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake، Nova Lake و Razer Lake از بسیاری جهات متفاوت بوده و احتمالاً این تفاوت‌ها به معرفی سوکت‌های جدید توسط اینتل ختم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =

پربازدیدترین ها