هرآنچه باید درمورد آیپد ایر 2025 بدانید

اپل برای عرضه نسخه جدید آیپد ایر در اوایل سال 2025 است؛ حدود یک سال پس از به‌روزرسانی مدل 2024. هنوز تصویر کاملی از آنچه می‌توان انتظار داشت نداریم، اما شایعات حاکی از یک تراشه به‌روز شده و لوازم جانبی iPad Air 2025 جدید هستند.

طراحی
اپل در سال 2024 طراحی آیپد ایر را تغییر داد و آن را دو اندازه مختلف ارائه کرد که با مدل‌های آیپد پرو هم‌خوانی داشت. در سال 2025 نیز انتظار می‌رود همچنان مدل‌های 11 اینچی و 13 اینچی ارائه شوند، اما تا کنون خبری از تغییرات طراحی نشنیده‌ایم. مدل‌های iPad Air 2025 به احتمال زیاد از همان طراحی مدل‌های 2024 پیروی خواهند کرد، یعنی بدنه‌ای از آلومینیوم که لبه‌های تخت و کناره‌های گرد دارد و دور نمایشگر LCD پیچیده شده است. انتظار می‌رود اپل کلید روشن/خاموش Touch ID برای احراز هویت بیومتریک و پورت USB-C را حفظ کند.

حتی اگر طراحی تغییر نکند، ممکن است رنگ‌های جدیدی به مدل‌ها اضافه شود. مدل کنونی iPad Air در رنگ‌های خاکستری فضایی، بنفش، آبی و استارلایت (نوعی طلایی ملایم) موجود است.

تراشه سری A
اگرچه اپل تراشه M4 را به iPad Pro اضافه کرده و قصد دارد آن را به جدیدترین مدل‌های مک بیاورد، انتظار می‌رود آیپد ایر 2025 به تراشه M3 مجهز شود که نسبت به تراشه فعلی M2 پیشرفته‌تر است. تراشه M3 با استفاده از فرآیند جدید 3 نانومتری اپل ساخته شده است و با اینکه سرعت آن به اندازه M4 نیست، اما نسبت به M2 ارتقایی قابل‌توجه محسوب می‌شود. عملکرد پردازنده M3 تا 30 درصد سریع‌تر از پردازنده M2 است و عملکرد گرافیکی آن نیز 15 درصد بهتر است. همچنین، M3 نسبت به M2 کارایی بیشتری دارد که باعث بهبود عمر باتری می‌شود. این تراشه از معماری جدید گرافیکی با استفاده از Dynamic Caching بهره می‌برد که عملکرد گرافیکی را برای برنامه‌ها و بازی‌های گرافیکی بهبود می‌بخشد. همچنین پشتیبانی از رهگیری پرتوی مبتنی بر سخت‌افزار وجود دارد که باعث بهبود تجربه بازی در iPad می‌شود.

شایعات نشان می‌دهند که آیپد ایر به جای تراشه جدیدتر M4، میزبان تراشه M3 خواهد بود تا تفاوت بین این تبلت و آیپد پرو حفظ شود. ظاهراً اپل قصد دارد iPad Air را یک قدم عقب‌تر از iPad Pro نگه دارد.

هوش مصنوعی اپل
مدل‌های فعلی iPad Air که میزبان تراشه M2 هستند، از هوش مصنوعی اپل در iPadOS 18 پشتیبانی می‌کنند و تراشه‌های M3 نیز با این فناوری سازگار خواهند بود.

نمایشگر
یکی از تفاوت‌های بزرگ بین iPad Pro و iPad Air، فناوری نمایشگر اولد و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی ProMotion است. انتظار نمی‌رود که در سال 2025 شاهد تغییرات قابل‌توجهی در نمایشگر باشیم و تا کنون به نظر نمی‌رسد اپل قصد داشته باشد فناوری ProMotion را به iPad Air بیاورد.

ویژگی‌های دیگر
اپل پشتیبانی از وای‌فای 7 را به آخرین مدل‌های آیفون خود اضافه کرده است، بنابراین احتمال دارد محصولات بیشتری با پروتکل جدید وای‌فای به‌روز شوند. Wi-Fi 7 سرعت بیشتری و تأخیر کمتری به ارمغان می‌آورد. اگر Wi-Fi 7 به آیپد ایر 2025 نرسد، این تبلت همچنان از Wi-Fi 6E استفاده خواهد کرد.

مجیک کیبورد
اپل در حال کار روی نسخه جدیدی از Magic Keyboard برای آیپد ایر است که انتظار می‌رود همزمان با عرضه نسل بعدی معرفی شود. این نسخه احتمالاً دارای کیس آلومینیومی نخواهد بود، اما ممکن است مانند کیبورد مجیک آیپد پرو به ردیف کلیدهای عملکردی مجهز شود.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، نسل بعدی iPad Air قرار است در اوایل سال آینده عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

پربازدیدترین ها