کارت گرافیک های هوش مصنوعی Falcon Shores توسط اینتل تولید خواهد شد

اینتل اعلام کرده است که کارت گرافیک های هوش مصنوعی Falcon Shores طبق برنامه پیش می‌روند و نقشه راه هوش مصنوعی این شرکت تحت تأثیر سیاست‌های بازسازی قرار نخواهد گرفت. خط تولید کارت گرافیک‌‌های Falcon Shores و Gaudi اینتل قرار است بخش دیتاسنترهای هوش مصنوعی شرکت را بازسازی کند. این شرکت در یکی از سخت‌ترین دوره‌های مالی خود قرار دارد و اقدامات شدیدی برای کاهش هزینه‌ها و جبران ضررها انجام داده است، اما تأکید دارد که خط تولید GPUهای هوش مصنوعی آن‌ها، هم محصولات موجود و هم آینده، بدون تأثیر از این بازسازی‌ها ادامه خواهد داشت و اینتل نسبت به مجموعه شتاب‌دهنده‌های خود خوش‌بین است.

طبق گزارش HPCWire، نماینده اینتل تایید کرده است که خط تولید Falcon Shores و Gaudi طبق برنامه پیش می‌روند. اینتل باور دارد که کسب‌وکارهای جهانی مشتریان، لبه‌ای و دیتاسنترها از نقشه راه هوش مصنوعی آن بهره‌مند خواهند شد و به همین دلیل تیم آبی تصمیم گرفته است بدون تأخیر به مسیر خود ادامه دهد.

کارت گرافیک‌های Falcon Shores برای اینتل یک محصول کلیدی خواهند بود تا در بازارهای هوش مصنوعی جایگاه خود را تقویت کند. اینتل تصمیم گرفته به‌طور کامل از TSMC برای تولید این تراشه‌ها استفاده کند، حرکتی که در مورد پردازنده‌های Lunar Lake موفقیت‌آمیز بوده است. استراتژی اینتل با Falcon Shores شامل ایجاد یک پورتفولیوی متنوع است که به تمامی بخش‌های مشتریان پاسخ دهد، نه فقط تمرکز بر یک مجموعه محدود از محصولات.

از نظر فنی، Falcon Shores از فرآیند 3 نانومتری TSMC و بسته‌بندی CoWoS-R استفاده خواهد کرد و توان مصرفی 1500 وات خواهد داشت. محصولات Blackwell انویدیا نیز از همین فناوری‌ها بهره می‌برند و این باعث رقابت شدید بین این دو محصول در زمینه قدرت پردازش می‌شود.

همچنین، اینتل در حال هماهنگ کردن پورتفولیوی هوش مصنوعی خود با رهبران صنعت مانند انویدیا است. نمونه‌ای از این هماهنگی تست SKUهای جدید Xeon 6 Granite Rapids اینتل در کنار شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی انویدیا است، که به اینتل اجازه می‌دهد به بازارهای اصلی نفوذ کند و احتمالاً بخش دیتاسنترهای خود را احیا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

پربازدیدترین ها