جمعی از فعالان فناوری اطلاعات کشور در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور منتخب، دغدغه‌ها، انتظارات و ضرورت‌های پیش روی فناوری اطلاعات کشور را مطرح کردند.

در متن این نامه خطاب به دکتر حسن روحانی ادامه آمده است:
این روز‌ها بار‌ها این گزاره شنیده می‌شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارتخانه‌ای درجه دوم است و اولویت پایینی در بررسی‌ها برای انتخاب وزیر دارد.بعد از انتخاب دولت تدبیر و امید توسط مردم، در محافل تخصصی به دفعات گفته شده که دولت روحانی باید به درآمد ارزی غیر از درآمد نفت فکر کند. همین جاست که به نظر می‌رسد، فرصتی که در فناوری اطلاعات نهفته را باید مورد توجه جدی قرار دارد. در روزهایی که امید به بطن جامعه بازگشته، لازم است با تدبیر از انرژی سایبری، ‌‌نهایت استفاده را ببریم. انرژی سایبری زمانی آزاد می‌شود که با نگاهی به دور از تهدید پنداری فناوری اطلاعات، آن را فرصتی برای توسعه بدانیم. اگر به دنبال توسعه شاخص‌های فناوری اطلاعات در ایران هستیم، لازم است که در انتخاب فردی که سکان هدایت این وزارتخانه کلیدی را به دست می‌گیرد بسیار دقیق باشیم. کسی می‌تواند ایران را به جایگاه شایسته‌اش در زمینه فناوری اطلاعات برساند که اولویت اولش توسعه فناوری اطلاعات باشد نه مهار و کنترل آن.این مهم صرفا با برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت مانند طرح‌های تکفا ۱ و ۲ قابل حصول است که متاسفانه در ۸ سال گذشته به‌طور کامل کنار گذاشته شده که در نتیجه آن نه تنها شاهد بی‌اثر شدن این صنعت در درآمد غیر نفتی کشورمان هستیم، بلکه به یک نقطه تهدید برای نظام از سوی دشمنان خارجی هم تبدیل شده است.
در سال‌های گذشته در زمینه ارتباطات و بسترهای مخابراتی به بلوغ نسبی دست یافتیم و اکنون نوبت ارتقای کیفیت سرویس است. توجه داشته باشیم که اکنون در برهه‌ای از تاریخ قرار داریم که رژیم صهیونیستی تمام تلاشش را برای ترسیم چهره‌ای خشن از ایران به کار بسته و استفاده هوشمندانه از فناوری اطلاعات فرصتی برای معرفی ایران و انقلاب اسلامی به جهان و جهانیان است. در این راستا استقرار همه جانبه دولت الکترونیک، گسترش دسترسی، صیانت از حقوق مردم در فضای مجازی و ترویج سبک زندگی مطلوب زمانی امکانپذیر است که فناوری اطلاعات را فرصت بدانیم نه تهدید.در پایان لازم است تاکید کنیم جوانان ایرانی از غنی‌ترین متخصصان جهان در زمینه انرژی سایبری در ایران و جهان هستند. این انرژی و فرصت‌های نهفته در دل آن را دریابیم.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *