تمرکز هکرها با سیستم‌های ترافیکی جاده ای
هکرها می‌توانند روی سیستم‌های تحلیل اطلاعات ترافیکی جاده‌ها و خیابان‌ها تاثیر بگذارند و باعث شوند افراد به‌اشتباه وارد خیابان‌های شلوغ شوند.

ک محقق امنیتی آلمانی طی کنفرانس BlackHat Europe توضیح داد هکرها می‌توانند روی سیستم‌های تحلیل اطلاعات ترافیکی جاده‌ها و خیابان‌ها تاثیر بگذارند و باعث شوند افراد به‌اشتباه وارد خیابان‌های شلوغ شوند یا در عوض با گمراه کردن افرادی که از سرویس‌های هدایتگر گوگل و Waze استفاده می‌کنند، خیابان‌ها را خالی از اتومبیل نگه دارند.

سرویس‌های مسیریاب و هدایتگر گوگل و Waze ابزارهایی هستند که روی گوشی‌های هوشمند نیز استفاده می شوند و به صورت لحظه به‌لحظه اطلاعات را در اختیار رانندگان می‌گذارند و آنها را در طول مسیر همراهی می‌کنند.
اما با توجه به نقص‌های امنیتی موجود هکرها می‌توانند به صورت گسترده بر نرم‌افزارهای هدایتگر یاد شده اثر بگذارند بتوانند اطلاعات لحظه به‌لحظه ترافیکی را دستکاری کنند و در نهایت اطلاعاتی در اختیار رانندگان بگذارند که صحت ندارد.

“توبیاس جسک”(Tobias Jeske) دانشجوی دکترا در دانشگاه فناوری هامبورگ طی کنفرانسی که در شهر آمستردام برگزار شده بود توضیح داد که هکرها به‌تازگی بر سیستم‌های هوشمند ترافیکی تمرکز کرده‌اند و قصد سواستفاده از آن را دارند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *