حال بلک‌بری وخیم‌تر می‌شود؛ مدیر عامل کمپانی برکنار شد

حال بلک‌بری وخیم‌تر می‌شود؛ مدیر عامل کمپانی برکنار شدکمپانی بزرگ بلک‌بری مدتی است با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند و این روزها وضع بسیار وخیمی پیدا کرده است.

 

«تورستن هاینس» مدیر عامل بلک‌بری در احیای این کمپانی شکست خورد

وضع مالی کنونی کمپانی بلک‌بری وارد فاز جدیدی از بحران شده است؛ این کمپانی سازنده گوشی‌های هوشمند اعلام کرده که تورستن هاینس مدیر عامل بلک‌بری این کمپانی را ترک کرده و برنامه قبلی کمپانی برای فروش خود به ارزش 4.7 میلیارد دلار به کمپانی مالی «فیرفکس» نیز لغو شده است.

بنا به بیانیه مطبوعاتی بلک‌بری، برنامه جدید این کمپانی جمع‌آوری یک میلیارد دلار از فیرفکس و سایر سهام‌داران است که به سهام قرضه قابل تغییر تبدیل خواهد شد. «جان اس. چن» مدیر عامل سابق کمپانی نرم‌افزاری Sybase نیز به طور موقت جایگزین هاینس خواهد شد. «چن» همچنین به عنوان مدیرعامل هیئت مدیران بلک‌بری نیز انتخاب شده و به گفته بیانیه کمپانی «مسئول مدیریت استراتژیک، روابط استراتژیک و اهداف سازمانی بلک‌بری خواهد بود.»

هنوز معلوم نیست که بلک‌بری در شرایط حاضر و تحت مدیریت مدیرعامل جدید خود چه سیاستی را پیش خواهد گرفت. شایعات بسیاری درباره تلاش کمپانی‌های مختلف برای خرید بلک‌بری وجود دارد؛ از جمله مذاکره با فیس‌بوک. با این حال، بیانیه امروز به این معنا است که کمپانی تلاش خواهد کرد تا همچنان از توان باقی‌مانده خود استفاده کند.

هاینس در ژانویه 2012 از سمت مدیر ارشد عملیاتی بلک‌بری به سمت مدیر عامل این کمپانی ارتقا پیدا کرد و جای «جیم بالسیلی» و مایک «لازاریدیس» بنیان‌گذاران کمپانی را گرفت. وی کمپانی را روی عرضه سیستم‌عامل بلک‌بری 10 و گوشی‌های هوشمند جدید این کمپانی متمرکز کرد؛ اما آمار ضعیف فروش این محصولات در ابتدای سال 2013 موجب وخامت وضع مالی بلک‌بری شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *