به زودی دراپ‌باکس به ابزاری فراتر از مدیریت صرف فایل‌ها تبدیل خواهد شد:هر چند مدیری چون استیو بالمر از مایکروسافت سرویس دراپ‌باکس را«استارتاپ کوچکی» می‌داند، اما این شرکت تلاش

بی‌وقفه‌ای را برای توسعه هر چه بیشتر صورت می‌دهد و در این راه از هیچ جد و جهدی فروگذار نمی‌کند. در همین راستا دراپ‌باکس خبر از افزودن قابلیت‌های تازه‌ای داده است، که این سرویس محبوب را از ابزاری صرف برای نگهداری و مدیریت فایل‌های کاربران ارتقا می‌دهد.
به تازگی دراپ‌باکس در دفتر مرکزی‌اش در سانفرانسیسکو از قابلیت تازه‌ای با نام «پیش‌نمایش اسناد دراپ‌باکس» پرده‌برداری کرده است. این قابلیت تازه اساساً به کاربران اجازه می‌دهد تا در بین انواع فایل پیمایش کرده و پیش‌نمایش همگی آنها را در پیش چشم خود داشته باشند؛ فرمت‌های پشتیبانی شده عبارتند از doc، docx، PDF و پاورپوینت. بدین ترتیب پس از ذخیره‌ی انبوهی از فایل‌ها در دراپ‌باکس و پیش از دریافت فایل مورد نظر می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مورد درستی را انتخاب کرده‌اید. متاسفانه هنوز این قابلیت تازه، شامل حال فایل‌های اکسل مایکروسافت نمی‌شود و کاربران برای پیش‌نمایش این دسته از اسناد می‌توانند از پنجره‌ی تازه‌ای که گشوده می‌شود (pop-up) بهره ببرند.
این شرکت همچنین قابلیت تازه‌ی دیگری را معرفی کرده است که تماشا و اشتراک‌گذاری تصاویر را ساده می‌کند. در خلال جلسه‌ی نمایش (دمو) این قابلیت‌ تازه، بروبچه‌های دراپ‌باکس موفق شدند عکس‌های پوشه‌های گوناگون را گرفته و در قالب یک پنجره‌ی پیش‌نمایش واحد نشان دهند؛ که تمامی عکس‌ها با توجه به زمان عکسبرداری مرتب شده و امکان اشتراک‌گذاری‌شان در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر از طریق ایمیل میسر می‌گردد. جالب اینکه کاربران حتی می‌توانند از این طریق آلبوم‌های مجازی دلخواه خود را ایجاد کنند.دراپ‌باکس اعلام کرده که این قابلیت‌ها به زودی و در طی ماه جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. تمامی این تازه‌ها را می‌توان اخبار خوبی برای کاربران سرویس ابری دراپ‌باکس دانست که یکی از محبوب‌ترین‌ها است. و از آنجا که از این پس اشتراک آلبوم‌های عکس در شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر می‌شود می‌توان پیش‌بینی کرد که بر محبوبیت دراپ‌باکس نیز خواهد افزود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *