یک مؤسسه تحلیلی پیش‌بینی کرده اقتدار سیستم عامل ویندوز در بازارهای جهانی تا دو سال دیگر به پایان می‌رسد.گارتنر معتقد است میزان فروش سیستم عامل مک اپل و همین طور iOS تا سال 2015 از میزان فروش ویندوز پیشی می‌گیرد.

این موفقیت 13 سال پس از بازگشت موفقیت آمیز استیو جابز به اپل و بازسازی این شرکت صورت می گیرد. جابز اولین بار با عرضه دستگاه آی پاد چشم‌ها را مجددا متوجه اپل کرد و سپس با عرضه آیفون و آی پد که با سیستم عامل های اختصاصی عرضه می‌شدند ویندوز را تهدید نمود.
در سال 2012 حدود 347 میلیون دستگاه مجهز به ویندوز عرضه شدند، اما این رقم در مورد محصولات مجهز به سیستم عامل‌های اپل تنها 213 میلیون واحد بوده است. گارتنر بر این باور است که اختلاف این دو رقم در سال 2014 به تنها 23 میلیون واحد می‌ رسد و در سال 2015 مایکروسافت از اپل عقب خواهد افتاد.کارشناسان معتقدند این تحول بازار رایانه و تبلت و گوشی را متحول خواهد کرد و مهم ترین چالش برای آینده مایکروسافت محسوب می شود. این شرکت که متوجه شرایط وخیم خود شده با عرضه ویندوز لمسی 8 و همین طور ویندوز RT تلاش کرد وضعیت بهتری پیدا کند، اما هنوز در این زمینه موفقیت چندانی کسب نکرده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *