رایانه رخنه جاسوسان آمریکایی به مسیرهای انتقال اطلاعات گوگل و یاهو
 

رایانه رخنه جاسوسان آمریکایی به مسیرهای انتقال اطلاعات گوگل و یاهوطبق اسنادی که ادوارد اسنون فاش کرده، سازمان امنیت ملی آمریکا به مسیر انتقال داده‌های گوگل و یاهو رخنه می‌کرده است. روزنامه واشنگتن ‌پست در گزارشی اعلام کرد که این اطلاعات سپس در همکاری با تشکیلات اطلاعاتی انگلیس، غربال و پردازش می‌‎شده است.

 مدارکی که این روزنامه آمریکایی منتشر کرده نشان می‌دهد سازمان امنیت ملی آمریکا هر روز میلیون‌ها سند را از شبکه‌های اینترنتی عمده ذخیره می‌کرده است. مدیر این دستگاه جاسوسی بزرگ آمریکا گفته است که این سازمان به رایانه‌های این شرکت‌های اینترنتی دسترسی نداشته است.

 

ژنرال کیت الکساندر به تلویزیون بلومبرگ گفته است: ما اجازه دسترسی به بانک‌ها و سرورهای اطلاعاتی این شرکت‌ها و برداشتن اطلاعات از آنها را نداریم. با این حال تحلیلگران می‌گویند این واکنش به طور مستقیم گزارش‌های اخیر را رد نمی‌کند.

مدارک منتشر شده از آخرین افشاگری‌های ادوارد اسنودن نشان می‌دهد که سازمان امنیت ملی آمریکا اطلاعات را در مراحلی از انتقال در مسیر کابل‌های فیبر نوری و دیگر تجهیزات شبکه‌ای شنود می‌کرده است؛ مسیرهایی که مراکز داده‌های این شرکت‌ها را به یکدیگر وصل می‌کرده‌اند.

شرکت‌های گوگل و یاهو، میزبان حجم عمده‌ای از اطلاعات کاربران اینترنتی هستند و ارتباطات فراوانی از طریق امکانات این دو شرکت بزرگ، تبادل می‌شود.

اطلاعاتی که سازمان امنیت ملی آمریکا به دست آورده، از داده‌های انبوه گرفته تا متن و صدا و تصویر، سپس توسط یک برنامه سازمان امنیت ملی آمریکا به نام Muscular غربال می‌شده است. طبق مدارک منتشرشده، این برنامه توسط مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا، GCHQ، اجرا می‌شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، البته سازمان امنیت ملی آمریکا در قالب برنامه Prism که با مجوز قضایی فعالیت می‌کرد، اجازه رسمی برای دسترسی به حساب‌های کاربران گوگل و یاهو داشته اما مدارک جدید، درباره دسترسی غیررسمی و تایید نشده است.

این گزارش‌ها برآمده از اسنادی هستند که ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق اطلاعاتی آمریکا، افشا کرده بود.گزارش‌های اخیر ساعاتی پس از آن منتشر شده که هیات آلمانی شامل مقامات ارشد اطلاعاتی این کشور برای مذاکره با مقامات دولت آمریکا وارد واشنگتن شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *