از مشکل Google Sync در ویندوزفون تا تغییر نام اسکای‌درایو: روزهای سخت مایکروسافت
مایکروسافت این روزها در چند جبهه در تلاش و تکاپو است.

از ضرر مالی تبلت‌های RT  گرفته تا پیشرفت آهسته ویندوزفون. اما این تمام ماجرا نیست. بر اساس حکم یک دادگاه عالی در انگلستان، مایکروسافت موظف به تغییر نام سرویس اسکای‌درایو شده است؛ و البته مشکل کاربران ویندوزفون در همگام‌سازی حساب‌کاربری گوگل را به همه این‌ها اضافه کنید.
کاربران ویندوزفونی که از همگام‌سازی گوگل برای به روز نگاه‌داشتن تقویم و لیست مخاطبان خود بهره می‌برند، بهتر است سریعتر عمل کنند. بر اساس اعلام گوگل، امروز آخرین فرصت کاربران ویندوزفون برای اتصال به حساب کاربری گوگل‌شان است. از روز ۱۱ مرداد، Google Sync تنها به دستگاه‌هایی سرویس خواهد داد که برای استفاده از پروتکل calDav، پیکربندی شده باشند.
۶ ماه پیش گوگل اعلام کرده بود که تا ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ به مایکروسافت فرصت خواهد تا پشتیبانی از پروتکل calDav را به سیستم‌عامل خود اضافه نماید. امروز، این فرصت شش ماه به پایان می‌رسد. فعلاً تلفن‌های همراه HTC 8XT و Lumia 520 و Lumia925 و Lumia 1020 تنها دستگاه‌هایی هستند که سیستم‌عامل آن‌ها برای پشتیبانی از پروتکل calDAV پیکربندی شده است. سایر کاربران ویندوزفون تا پایان تابستان به این گروه خواهند پیوست.

اما در کنار این، دادگاهی در انگلستان، با صدور حکمی اعلام کرده که مایکروسافت، از طریق نام تجاری سرویس ذخیره‌سازی ابری خود، حقوق مالکیت معنوی شرکت انگلیسی BSkyB را نقض کرده و موظف به تغییر نام «اسکای‌درایو» است.
مایکروسافت، به این حکم اعتراض نکرده است. شرکت BSkyB در بیانیه اعلام کرده که پس از صدور این حکم، کمپانی مایکروسافت تا مدت زمان معینی، همچنان مجاز به استفاده از نام تجاری اسکای‌درایو است تا در این مدت کارهای قانونی مربوط به تغییر نام را انجام دهد. سخن‌گوی مایکروسافت این خبر را تأیید کرده است:

ما از شفاف‌سازی صورت گرفته درباره نام «اسکای‌درایو» بسیار خوشنودیم. و تضمین می‌کنیم که برای همراه داشتن فایل‌ها در بهترین حالت ممکن، این سرویس‌ را کماکان به میلیون‌ها کاربر خود ارائه خواهیم کرد.

مسأله نقض حق مالکیت معنوی نام تجاری، پیش‌تر نیز برای مایکروسافت اتفاق افتاده بود. سال گذشته، شرکت آلمانی Metro AG به علت استفاده مایکروسافت از نام «مترو» برای رابط‌کاربری ویندوز ۸، از این شرکت شکایت کرده بود. در پایان جلسه دادگاه، مایکروسافت موظف به تغییر نام رابط‌کاربری مترو شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *