گروهی از کارشناسان، فناوری جدیدی ارائه کرده‌اند که برای نخستین بار در جهان امکان می‌دهد سیگنال‌ها با سرعت 400 گیگابیت بر ثانیه روی شبکه‌های نوری 100 گیگاهرتزی امروزی در مسافت‌های طولانی جابه‌جا شود.

در حالی که شرکت‌های مخابراتی سعی بر استفاده از استاندارد آتی شبکه Ethernet دارند و بر این اساس نقل و انتقالات اطلاعات در شبکه با سرعت 400 گبگابیت در ثانیه یا یک ترابیت در ثانیه معمول و عادی به‌نظر می‌رسد، مهندسان در حال کار کردن روی ابزارهای سنجش جدیدی هستند تا قابلیت‌های اجرایی نسل آتی شبکه‌ها در فشرده‌سازی اطلاعات را نسبت به شبکه‌های امروزی دریابند.

به گزارش از سلولار – نیوز، در همین راستا گروهی از کارشناسان شرکت مخابراتی AT&T حق امتیاز جدیدی ثبت کرده‌اند که شامل سیستم تنظیم کارایی طیفی مدولاسیون می‌شود و برای نخستین بار در جهان امکان می‌دهد که سیگنال‌ها با سرعت 400 گیگابیت در ثانیه روی شبکه‌های نوری 100 گیگاهرتزی امروزی در مسافت‌های طولانی جابه‌جا شوند.

سیستم کارایی طیفی در اصل که امکان رد و بدل کردن اطلاعات در پهنای باند مشخص را فراهم می‌کند و نشان می‌دهد که کارایی طیف فرکانسی در دسترس تا چه اندازه کاربرد دارد.
این محققان تحت مدیریت “زیانگ ژو”(Xiang Zhou) در آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت AT&T در شهر میدل‌تاون آمریکا این طرح را به انجام رسانده‌اند و در نظر دارند نتایج حاصل از آخرین یافته‌های خود را در کنفرانس OFC/NFOEC مطرح کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *