سی درصد از جوانان امریکایی اخبار خود را از روی فیس بوک کسب می کنند.

سی درصد از جوانان امریکایی اخبار خود را از روی فیس بوک کسب می کنند. موسسه Pew research Center در تازه ترین تحقیق خود از رفتار کاربران فیس بوک متوجه شد که 20 درصد از جوانان امریکایی فیس بوک را به عنوان منبع خبری قبول ندارند.

 

مطابق این تحقیق تنها 22درصد از پرسش شوندگان گفتند که اخبار فیس بوک برایشان سودمند و مفید بوده است. این در حالی است که اغلب کاربران امریکایی فیس بوک، جهت ایجاد ارتباط با دوستان و خانواده از این سایت استفاده کرده و اطلاعات خود را در فرمی نزولی به اشتراک می گذارند. گفته می شود اخبار و گیم بازی کردن دو دلیل آخر ملاقات از شبکه های اجتماعی مجازی است.

در این تحقیق تاکید شده که استفاده از اخبار فیس بوک جنبه تکمیلی و مکمل دارد و این در حالی است که استفاده از شبکه های تلویزیونی محلی بزرگترین منبع گرفتن خبر در امریکا محسوب می شود.بدنبال آن تلویزیون ملی، روزنامه ها، رادیو، تلویزیون کابلی و مجلات نیز برای امریکایی ها در رده های بعدی جای می گیرد. البته فیس بوک تنها جایی است که مردم کلیک می کنند، لایک می گذارند، کامنتی می نویسند و اخبار را به اشتراک می گذارند.

تحقیق مذکور 21 آگوست تا دوم سپتامبر 2013 از میان 5173 جوان امریکایی به صورت تصادفی انجام شده که 3268 نفر آنها فیس بوک باز بوده و 1429 نفر اخبار را از فیس بوک خوانده اند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *