فروش صد میلیون نسخه و دانلود ۲۵۰ میلیون اپ

بیش از صد میلیون کپی از ویندوز 8 در 6 ماه، در بازار سیستم عامل ها فروخته شده است.

بر اساس آمار منتشره از سوی موسسه Q&A دانلود اپلیکیشن از اپ استور ویندوز نیز 6 برابر زمانی شده که فروشگاه برای اولین بار افتتاح شد.
تامی رلر مدیر بازایابی در Q&A می گوید این آمار در حالی منتشر می شود که ویندوز بلو یا همان ویندوز 8.1 قبل از پایان سال میلادی جاری، عرضه خواهد شد. ظاهرا مایکروسافت روی فروش سیستم عامل تکیه نکرده و می گوید 250 میلیون اپلیکیشن نیز از روی اپ استور ویندوز، دانلود شده است.
در قسمت کلود مایکروسافت نیز اخبار خوشی از سوی مایکروسافت اعلام شده است. رسیدن تعداد کاربران SkyDrive به 250 میلیون کاربر و 400 میلیون کاربر فعال در آتلوک و بیش از 700 میلیون کاربر فعال با اکانت مایکروسافت نشان می دهد اوضاع برای این کمپانی نرم افزاری خوب بوده است.
نقل و انتقال کاربران از هات میل به آتلوک به خوبی جلو رفته و مشکل خاصی هم بروز نکرده است.
40 میلیون کپی ویندوز 8 در ماه اول فروش رفته است و در ماه بعد از آن به 60 میلیون رسید که نشان دهنده رشد خوب در قسمت فروش ویندوز 8 بود که بعد از آن فروش کمی کند شد و در طول 4 ماه گذشته به رقم 40 میلیون کپی به طور متوسط در هر ماه رسیده است.
علی رغم این آمار، اوضاع برای ویندوز 8 خوب است یا بد؟
مخالفان مایکروسافت می گویند چون ویندوز 7 با سرعت بالاتری سهم خود در بازار سیستم عامل ها را بالا برد، داستان سهم کم ویندز 8 یک شکست محسوب می شود.
نکته مهم اینکه پروسه تغییر از ویندوز ایکس پی 11 و نیم ساله به ویندوز 7 همچنان ادامه دارد و ورود سیستم عامل جدید روند انتقال ها را دچار اخلال کرده است و مردم هنوز از ایکس پی به سوی 7 نرفته، باید آنرا با 8 عوض کنند و به همین خاطر اختلال و سهم کم ویندوز 8 به وجود آمده است.
خود مایکروسافت معتقد است که ویندوز 8 تحولی بزرگ در سیستم عامل ها است و این بزرگی ، زمان بیشتری را می طلبد.
رقم 100 میلیون یعنی پی سی هنوز نمرده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *