مجلس مانع حذف ایران کد می‎شود

مجلس مانع حذف ایران کد می‎شودرئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از حذف ایران کد گفت: ایران کد به مانند کد ملی برای کالا ها است و در صورت حذف ایران کد، مجلس به این مسئله ورود خواهد کرد.

 

سید مسعود میرکاظمی در گفت‎وگو با خانه ملت، با انتقاد از حذف ایران کد از سیستم بازرگانی کشور گفت: باید طرح ایران کد، مسیر تکاملی خود را در نظام بازرگانی و تجارت کشور حفظ کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران کد برای گرفتن اطلاعات واحد در موضوعات واردات و صادرات  تولید و توزیع نقش اساسی دارد و نباید به هیچ عنوان حذف شود و در صورت حذف ایران کد مجلس به این مسئله ورود خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در طرح ایران کد، کالا ها بر اساس ماهیت کدبندی شده اند و این طرح، نقش مهمی در اتخاذ تصمیم گیری صحیح و همچنین برنامه ریزی در بخش های مانند مصرف، صادرات و واردات کشور دارد.

میرکاظمی افزود: در تمام دنیا به کالاهای مختلف کد اختصاص داده می شد و این موضوع در ایران وجود نداشت، که با اجرای طرح ایران کد این مشکل رفع شد.

وی گفت: همانطور که در مصاحبه قبلی نیز گفته ام ایران کد برای کالاها ، به مانند  کارت ملی و یا شناسنامه است و حذف ایران کد بی تدبیری است.

میرکاظمی در پاسخ به این سئوال که حذف طرح شبنم را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: طرح شبنم در کنار ایران کد بوده است و موضوع فرعی است،البته شاید انتقادهایی به طرح شبنم وارد باشد که باید اصلاح شود.      

وی گفت: باید در نظر داشت زمانی که ایران کد اجرایی نشده بود هر کس به نوعی کالاها را کدبندی می کرد که با اجرای ایران کد نوعی کد بندی متمرکز کالاها اجرایی شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در هرصورت امیدوارم طرح های خوب به دلیل ضعف در اجرا، حذف نشود.

در این حال عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به خانه ملت گفت: قرار است هفته آینده از وزیر اقتصاد و وزیر صنعت برای لغو طرح شبنم سوال شود و اگر وزرا پاسخ منطقی برای آن نداشته باشند حتما بررسی طرح در کمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس در دستور کار قرار می گیرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *