عقب نشینی مایکروسافت از ممنوعیت فلش پلیر در اینترنت اکسپلورر 10

مایکروسافت  درمرورگر اینترنت اکسپلورر 10به دلایل رقابتی

نه تنها دست از دشمنی و خصومت با فلش پلیر بر نمی دارد بلکه به طور واضحی از مرورگر پلاگین ادوبی  حمایت می کند.

در سپتامبر 2011 مایکروسافت اعلا م کرد  که مرورگر پلاگین یادگاری از دوران اولیه اینترنت  می باشد. و خاطر نشان کرد که برای عمر باتری، امنیت و حریم خصوصی قابل اطمینان نیستند و از زمانیکه اینترنت اکسپلورر 10 شروع به  کاربا کاربران ویندوز 8کند پلاگین ممنوع خواهد شد.

اما مایکروسافت در واقع مستقیما با اجازه ساخت ورژن جدید فلش پلیر در اینتر نت اکسپلورر10  در این مجازات تعلیقی ایجاد کرده است .

دیروز دوباره مایکروسافت با تغییر سیاست های خود فلش پلیررا قادر به فعال سازی به طور پیش فرض بر روی ویندوزهای 8 و RT می کند.

مدیر برنامه های گروه اینترنت اکسپلورر مایکروسافت، در یک پست وبلاگ دیروز گفت: مایکروسافت به جای استفاده از لیست سفید برای فعال کردن فلش پلیردر مکا نهایی که مایکروسافت اجازه می دهد ، با استفاده از لیست سیاه  مانع فعالیت فلش پلیر دربرخی از سایتهای کوچکی که هنوز هم با ویندوز لمسی جدید سازگار نیستند و یا وابسته به سایر پلاگین های هستند می باشد  .(در واقع سیاست جدید مایکروسافت که همیشه اجاز ه فعالیت به فلش پلیر راقبلا میداده با ویندوزهای 8 در اینترنت اکسپلورر10 تغییری نکرده است )

فلش برای سالها، روش ارجح برای برنامه نویسان و تنها راه تعاملی، انیمیشن، ویدیو و دیگر ویژگی های پیشرفته  آن دروب سایت بوده است .اما ادوبی تلاش خودش را برا ی ورود فلش  پلیربه موبایلها بعد از ممانعت کمپانی اپل کم کرد.از آن زمان به بعد ادوبی تمام تلاش مهندسی خودش را برای بازسازی تواناییهای فلش با استانداردهای وب HTML وSS C می کند.

فلش کماکان به طور گسترده ای  قابل استفاده در وب باقی خواهد ماند و به احتمال زیاد دیگر در هیچکدام از سایتهای قدیمی که قادر به پشتیبانی آن نیستند جایگزین نخواهد شد .

ظاهرا کمپانی مایکرویسافت  فلش پلیر را برای سیستمهای  androidو ios مرده و عملا غیر قابل استفاده می بیند ولی حمایت از آن به عنوان یک مزیت رقابتی برای این هدف است: گسترش ویندوز و فراگیری کاربران از  pcبه سمت تبلت .

این اقدامات کمک  به بهبود بخت و اقبال فلش ،اما تنها به میزان متوسطی است،. مایکروسافت و ادوبی، هر دو در حال کار برای پیشبرد برنامه نویسی با استفاده از استانداردهای وب به جای پلاگین هستند. و متحدان عمده آن :گوگل، موزیلا و  اپل است.مزایای اجرایی و کاربردی فلش به طور قابل توجهی به دلیل عدم تطابق با برخی سیستم عامل ها در حال کاهش است.اما این باعث ریشه کنی آن به طور کامل از وب نمی شود اما با گذشت زمان نیاز کمتر و کمتری به آن احساس می شود .

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *